آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۸۳
ایران زمین
۲۰

نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در بم گشایش یافت

کرمان- خبرنگار «ایران»: با استقبال گسترده مردم از نمایشگاه های قرآنی استان کرمان در چند سال اخیر و تجربه های به دست آمده در این زمینه، برگزاری نمایشگاه سالانه علوم قرآنی این استان در ماه شعبان هر سال نهایی شد.

مهدی محبان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای این طرح و اختصاص اعتبار به آن خبر داد و گفت: به دلیل شرایط خاص شهرستان بم و نزدیکی آن با شهرستان های جنوب استان این نمایشگاه در سال جاری از دوم اسفندماه با حضور مجامع قرآنی و کانون های فرهنگی، هنری مساجد در این شهر برپا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از 14 هزار عنوان قرآن کریم، کتاب و نرم افزار از سوی 50 ناشر برجسته کشور عرضه شده است. وی ادامه داد: فضای نمایشگاه، شامل 60 غرفه فروش است و تمام اقلام عرضه شده با 30 درصد تخفیف همراه خواهدبود. وی تصریح کرد: غرفه های فعالیت فرهنگی، انجمن قرآن کریم، انجمن خوشنویسان، ستاد سال پیامبر اعظم(ص)، فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد و باجه های عرضه بن کتاب از جمله بخش های این نمایشگاه است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در پایان، استقبال شهروندان بمی از این نمایشگاه را ستود.

گفتنی است، 30 اثر تابلو خط از هنرمندان برجسته کشور و 75 اثر از نویسندگان و اهل قلم شهرستان بم نیز در این نمایشگاه تا 12 اسفند ماه ادامه خواهد داشت، ارائه شده است.