آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۸۳
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

سنندج: همزمان با آخرین ماه فصل زمستان و فرارسیدن بهار، نمایشگاه صنایع دستی 5 استان غرب کشور در سینما بهمن سنندج گشایش یافت. انواع سوغات و صنایع دستی استان های آذربایجان، همدان، لرستان، کرمانشاه و کردستان در قالب 14 غرفه در این نمایشگاه به معرض دید درآمده است. انواع شیرینی ها، سوغاتی های محلی و صنایع دستی مناطق مختلف کشور از جمله صنایع دستی چوبی، سفال، انواع دست بافته های محلی، از قبیل عروسک های طرح دار و زیورآلات در این نمایشگاه عرضه شده است. روسری، کیف، کفش، میوه های مصنوعی، انواع چاقو و چرم از دیگر آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه صنایع دستی کشور است.

انواع نرم افزارهای قرآنی و دینی، کتاب های مذهبی و علوم حدیث و انواع بازی های رایانه ای از دیگر آثار به نمایش درآمده این نمایشگاه است. نمایشگاه سوغات و صنایع دستی هنرمندان کشور تا 12 اسفندماه برپاست.

سمنان: نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی در فرهنگسرای کومش سمنان گشایش یافت. 50 هنرمند استان سمنان 200 اثر هنری در زمینه نقاشی، طراحی، خوشنویسی، گرافیک، عکس و تصویرسازی را با موضوع هایی مختلف در این نمایشگاه به تماشا گذاشته اند. این نمایشگاه تا 11 اسفندماه برای بازدید علاقه مندان برپاست.

رشت: نمایشگاه نقاشی آثار برتر گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیای (ص) رشت گشایش یافت. در این نمایشگاه 60 اثر برتر از 125 آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره انتخاب و به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 10 اسفندماه برای بازدید عموم برپاست.

همدان: نمایشگاه کاریکاتور حجم طنز در محل دائمی نمایشگاه های مردمی همدان گشایش یافت. در این نمایشگاه 36 اثر با استفاده از خمیر و مقوای رنگی از سمیرا احسان بخش به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 10 اسفند در محل دائمی نمایشگاه های مردمی همدان پذیرای علاقه مندان است.

شهرضا (استان اصفهان): نمایشگاهی از آثار خوشنویسی جمعی از استادان این رشته در شهرضا گشایش یافت. در این نمایشگاه بیش از 35 اثر نستعلیق، شکسته، نسخ، ثلث، نقاشی خط، تذهیب و گل و مرغ به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 12 اسفندماه در نگارخانه حکیم الهی قمشه ای شهرضا برپاست.