آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۴
شهرستان ها
۱۱

اعلام آمادگی شرکت ایتالیایی برای احداث پیست اسکی در همدان

همدان- خبرنگار کیهان:

یک شرکت ایتالیایی تمایل خود را جهت احداث پیست اسکی در همدان اعلام کرد.

جلسه گفت گوی اعضای هیئت سرمایه گذاری شرکتT2S ایتالیا با مسئولان استان همدان در دفتر معاون برنامه ریزی و اداری مالی استانداری تشکیل شد. در این جلسه ابتدا استفان تیس مسئول برنامه ریزی شرکتT2S ایتالیا گفت: این شرکت مجهز به دستگاه های تولید برف به منظور امکان استفاده دائمی از پیست های اسکی است و این امر امتیاز ویژه ای به شمار می رود.

سپس میشل گرافر سرمایه گذار و سازنده دستگاههای بالابر این شرکت همدان را دارای پتانسیل های مناسبی برای سرمایه گذاری دانست و افزود: نمایندگان شرکتT2S در کشورهای رومانی و چین نیز پیست اسکی احداث کرده اند که برای راه اندازی آنها 50 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

در ادامه مهندس محمد ناصر نیکبخت معاون برنامه ریزی و اداری مالی استانداری همدان با بیان تاریخچه و سوابق و نیز ظرفیت ها و پتانسیلهای استان گفت: همدان دارای مزیت هایی است که سرمایه گذاری در آن سریع تر از سایر نقاط کشور جواب می دهد.

وی افزود: شرایط آب و هوایی همدان امکان استفاده از پیست اسکی را طی 5 ماه از سال فراهم کرده است و حتی در برخی نقاط استان در تمام سال برف وجود دارد.

وی ادامه داد: با وجود این قابلیتها تاکنون چندین کشور برای ساخت پیست اسکی در همدان اعلام آمادگی کرده اند که هیئت ایتالیایی به همین منظور در استان حضور یافته است.

نیکبخت یادآور شد: استان همدان امنیت را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده و همکاری لازم را با آنان خواهد داشت.