آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۶۱۲۴
سیاست
۲

وزیر دفاع: اتحاد و تعامل نیروهای مسلح چشم انداز دفاعی کشور را روشن کرده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان تصریح کرد که اتحاد و تعامل نیروهای مسلح، موجب شده چشم انداز دفاعی کشورمان روشن و مناسب باشد.

سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار در گفتگو با فارس، با تبریک فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش به فرمانده کل قوا و همه فرماندهان و رزمندگان شجاع و سلحشور ارتش و گرامیداشت یاد شهدای این نیرو گفت: درحقیقت روز 29 فروردین تجلی و مظهر وفاداری و پایبندی ارتش به ولایت فقیه و نماد تبعیت و فرمانبرداری از فرمان پیر و مرادشان خمینی کبیر (ره) بود.

وی این روز را روز اعلام همبستگی مجدد ارتشیان غیور و فداکار با انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم قدرشناس ایران توصیف کرد و افزود: امروز ارتش به عنوان ارتشی مقتدر، مجهز و کارآمد، آماده دفاع از حریم دین و میهن است و این توانمندی و اقتدار که بخشی از آن در رژه سراسری ارتش به منصه ظهور رسید، صرفا در خدمت دفاع از کشور و تحکیم و تقویت صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: این اقتدار و توانمندی محصول مجاهدت و جانفشانی شهیدانی همچون صیادشیرازی، فلاحی، قرنی، فکوری، نامجو، بابایی، آبشناسان، ستاری، شیرودی و هزاران شهید و جانباز، آزاده و رزمنده مقاوم وفداکاری است که عمر و جوانی و هستی خویش را وقف خدمت به مردم و حفاظت از دین و میهن کردند.

نجار همچنین یادآور شد: در رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر معرفی توانمندی و آمادگی این نیرو، نمایشی از دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه های هوایی، دریایی، زمینی، موشکی و الکترونیک است که در سازمان های صنعتی وزارت دفاع طراحی و تولید شده و در طول سال به مرور در اختیار ارتش و سایر نیروهای مسلح قرار می گیرد.