آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۱۹
اجتماعی
۶

خبر اینکه

روانپزشکان دنیا به دین گرایش یافته اند

به گفته دکتر جعفر بوالهری، دبیر دومین همایش نقش دین در بهداشت روان و رئیس انستیتو روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیش از 80 درصد از مشاوران و روانپزشکان دنیا در درمان، گرایش به معنویت دارند. وی افزود: همچنین نیمی از متخصصان این حوزه نیاز به آموزش در حوزه دینی را به عنوان یک ضرورت عنوان کرده اند.

1‎/2 میلیون کشته، سالانه در جاده های جهان

سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر بر اثر تصادف های جاده ای در جهان کشته و میلیون ها انسان مجروح می شوند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت هفته ملل متحد برای ایمنی جاده های جهان با اعلام این مطلب گفت: تصادف های جاده ای به آسانی قابل پیشگیری است و در برخی از کشورها، با به اجرا گذاشتن مقررات منع استفاده از مشروبات الکلی، رانندگی با سرعت مجاز، استفاده از کلاه و کمربند ایمنی میزان تلفات و صدمات تصادف های جاده ای به حد چشمگیری کاهش یافته است.

نابودی موش های تهرانی به هر طریق ممکن

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از نابودی یک میلیون و 300 هزار موش در سال گذشته خبر داد.محمد عیدیان گفت: امسال نیز با استفاده از تله های چسبی، سم و بستن منافذ فاضلاب ها در نظر داریم در زمینه کاهش تعداد موش های تهران طرح هایی اجرا کنیم.

ممنوعیت مصرف سیگار در اداره ها

ممنوعیت مصرف سیگار در اداره ها اجرایی شده است. خدیجه محصلی، کارشناس مسئول معاونت بهداشت محیط و کار، با اعلام این مطلب گفت: یکی از برنامه های ما برای کاهش مصرف سیگار در مراکز عمومی، ممنوعیت مصرف این ماده در اداره ها است.وی افزود: مصرف سیگار در اداره ها ممنوع شده و کسی حق استعمال آن را ندارد.به گفته محصلی، ممنوعیت استعمال سیگار در تمام اداره ها اجرا می شود و مصرف آن در این اماکن تخلف محسوب می شود.کارشناس مسئول معاونت بهداشت محیط و کار تصریح کرد: موادی از قانون جامع کنترل دخانیات در حال اجرا است؛ ولی برخی موارد آن نیازمند آئین نامه اجرایی است.وی در پایان گفت: امیدواریم تمامی مواد قانون جامع کنترل دخانیات اجرایی شود تا بتوانیم مصرف سیگار را در کشور کاهش دهیم.