آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۱۹
بین الملل
۵

تلفات جنگ جدید موگادیشو روبه افزایش است

طبق اعلام گروه های مدافع حقوق بشر و مسئولان بیمارستان های موگادیشو، با ادامه درگیری های اخیر در این شهر و کشته شدن دست کم 52 نفر از اهالی موگادیشو شمار درگیری های چهار روز اخیر این شهر به 165 نفر رسید.

این درگیری ها تاکنون 165 کشته و 229 مجروح در موگادیشو به جا گذاشته است.

به گفته شاهدان عینی، خشونت های اخیر موگادیشو، صدها نفر از مردم شهر را وادار به ترک خانه هایشان کرده و بیمارستان های این شهر مملو از افراد مجروح است.

نیروی های محاکم اسلامی و برخی از شبه نظامیان موگادیشو سوگند خورده اند که دست نیروهای اتیوپی را که به دولت موقت این کشور کمک کردند تا اعضای ائتلاف محاکم اسلامی را از موگادیشو بیرون برانند، از سومالی کوتاه کنند.

طبق اعلام سازمان ملل، از ماه فوریه تاکنون، دست کم 331 هز ار نفر از مردم موگادیشو خانه های خود را ترک کردند که این رقم از زمان سقوط «محمد زیادباره» دیکتاتور سومالی در سال، 1991 بی سابقه بوده است.

ائتلاف محاکم اسلامی سومالی، پس از درگیری های چهارماهه در سال گذشته میلادی، توانسته بود در ژوئن سال گذشته میلادی جنگ سالاران در حمایت آمریکا را از موگادیشو وبرخی مناطق کشور بیرون براند و قدرت را در این مناطق به دست بگیرد اما دولت انتقالی سومالی، اواخر سال گذشته میلادی با پشتیبانی نظامیان اتیوپی که از سوی آمریکا حمایت می شدند، نیروهای ائتلاف محاکم اسلامی سومالی را از مواضعشان در این کشور عقب راند.