آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۱۹
حوادث
۲۲

کلاهبرداری 14 میلیارد تومانی از 1800 مالباخته در دادگاه تجدیدنظر امور اقتصادی تهران تحت رسیدگی قرار می گیرد

گروه حوادث - شعبه 69 دادگاه تجدیدنظر امور اقتصادی تهران رسیدگی به شکایت 1800 نفر از مالباختگان شرکت فروشگاه «جهیزیه خانه سبز» برای رسیدگی در دستور کار شعبه 69 دادگاه تجدیدنظر امور اقتصادی تهران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار قضایی ما، محاکمه متهم در شعبه 1054 دادگاه عمومی مجتمع قضایی شهید باهنر به ریاست قاضی صفرپور برگزار شد و دادگاه وی را به استناد دلایل و مستندات پرونده و شکایت مالباختگان و دفاعیات غیرموجه متهم - مسئول فروشگاه جهیزیه خانه سبز - را به اتهام کلاهبرداری 14 میلیارد تومانی از 1800 نفر و فرار از دین خود در قالب ایجاد شرکت مضاربه ای به حبس و پرداخت 14 میلیارد تومان در حق شاکیان محکوم کرد.براساس این گزارش، شمار شاکیان پرونده 2 هزار و 547 نفر بوده است که متهم سرمایه 747 سپرده گذار را به آنها بازگردانده است اما درباره پرداخت بدهی خود به 1800 نفر از مالباختگان به مشکل برخورده است.

پرونده مطروحه با اعتراض طرفین پرونده به حکم صادره از سوی دادگاه بدوی، برای رسیدگی به شعبه 69 تجدیدنظر امور اقتصادی تهران به ریاست قاضی ولدخانی ارجاع شد.دادگاه برای حسابرسی از کارشناسان رسمی دعوت کرده است تا با بررسی های دقیق، میزان بدهی مدیرعامل شرکت جهیزیه خانه سبز را مشخص کنند. مالباختگان نیز با مراجعه به دادگاه نظریه کارشناسی رسمی دادگستری را درباره پرونده مطروحه دریافت کردند.