آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۱۹
صفحه آخر
۲۴

ون کراون: خشونت را در جنگ عراق جست وجو کنید

گروه فرهنگ و هنر - فیلمساز معروف آثار هارور ون کراون ارتباط میان فیلم های خشن و کشتار جنون آمیز دانشجویان به دست یک تبعه کره جنوبی به نام چوسونگ هو را رد کرد.

به گزارش فرانس پرس، با پیدا شدن عکسی از این آدمکش که با ژستی تهدیدکننده چکشی را به دست گرفته است و شبیه یکی از صحنه های فیلم خشونت محور و سراسر خون و کشتار «پسر سالخورده» از ون کراون است، از این فیلم به عنوان یک محرک اصلی که هو از آن الهام گرفته است یاد شده است.

کارگردان این فیلم که پیشتر فیلم های خشن بسیاری همچون «کابوس در خیابان الم» و «تپه ها چشم دارند» را ساخته است، با رد هر گونه اتهام و ارتباط میان فیلم های خشن و واقعه دانشگاه ویرجینیا خاطرنشان ساخت که آدم کش هایی همچون «چو» معمولا به واسطه اتفاقاتی که در کودکی و نوجوانی شان رخ داده است، به سمت خشونت کشیده می شوند.

وی در دفاع از خود گفت: «اگر کسی افکار خشونت آمیز دارد و یا خاطرات بدی در این زمینه دارد، ناخودآگاه جذب چیزهایی می شود که در آن ها خشونت هست اما نکته اینجاست که آیا این چیزها باعث می شوند که افکار خشونت آمیز پیدا کند؟ فکر نمی کنم اینطور باشد.»

او که به پدرخوانده فیلم های هارور معروف است، افزود: «معمولا به هنگام وقوع چنین جنایاتی باید به گذشته فرد باز گردید تا ببینید امواج مغزی آن ها چه چیزی به آنها القا می کنند. کراون که 67 سال دارد با تاکید بر این که همواره در فیلم هایش از باشکوه جلوه دادن خشونت جلوگیری کرده است، گفت: «فیلم های هارور و خشونت محور به تنهایی دلیل خشونت نیستند، من اگر فیلم خشنی می سازم، سعی نمی کنم این خشونت را خوب جلوه دهم.»