آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۴۴۸
بورس های کالایی
۱۸

قیمت مس از 225ر8 دلار فراتر رفت

در معاملات نقدی چهارم مه 2007 بورس فلزات لندن، مس با 200دلار افزایش نسبت به روز قبل به قیمت 225ر8 دلار در هر تن فروخته شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای ماه مه میلادی تاکنون قیمت فروش نقدی مس حدود 300 دلار افزایش داشته است. این در حالی است که بازار معاملات فلزات چین به دلیل تعطیلات کارگری، هفته نخست ماه مه در رکورد کامل به سر میبرد.روز گذشته مس برای تحویل سه ماه 8161 دلار و برای تحویل 15ماهه 405ر7 دلار در هر تن قیمت خورد. میزان موجودی انبارهای تحت نظارت LME نیز همچنان با سیر نزولی مواجه است و روز سوم ماه مه به 025ر152 تن رسید.

محصولات شرکت صنایع ملی مس مشمول عوارض صادرات نیست

مدیر امور مالی شرکت صنایع ملی مس ایران اعلام کرد: «محصولات این شرکت مشمول عوارض 30 درصدی صادرات آهن قراضه و ضایعات فلزی نیست.» به گزارش سنا، مهدی مجدفر گفت: «این تعرفه تاثیری بر صادرات محصولات این شرکت ندارد و با توجه به این که آهن قراضه و ضایعات فلزی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های داخلی محسوب می شود، این موضوع می تواند کمک به آن ها تلقی شود.»امیرحسین نادری، رییس کمیته عالی واگذاری سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، هرگونه تاثیر تعرفه 30 درصدی را بر محصولات تمام شده این شرکت رد کرد و آن را با توجه به نیاز کارخانه های داخلی به مواد اولیه ای چون آهن قراضه در جهت منافع و مصالح فولادسازان داخلی توصیف کرد.