آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
شهرستان ها
۸

کاهش سی و پنج درصدی بروز بیماریهای سالک و مالاریا در کشور

شیراز - خبرنگار اطلاعات: باگذشت 44 سال، امسال کمترین مورد بیماری های عفونی در کشور مشاهده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در همایش سراسری دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شیراز سخن می گفت، افزود: در قانون بودجه امسال به اعتبارات تجهیزات درمانی و پزشکی حدود 100 میلیارد تومان افزوده شده است و بودجه از حالت متمرکز خارج و بخشی از آن به دانشگاه ها واگذار شده است.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه در پایان سال گذشته، 437 میلیارد تومان به اعتبارات بخش سلامت و 7 میلیارد تومان به اعتبارات بخش آموزش اضافه شد، تصریح کرد: رشد اعتبارات به معنای ولخرجی نیست، چرا که اگر تعریف درستی از مخارج نداشته باشیم انباشت بدهی را درپیش خواهیم داشت.

وی افزود: این بودجه ها فرصتی فراهم کرد تا مطالبات دانشگاه ها پرداخت شود.

دکتر باقری لنکرانی با تاکید براینکه در تعرفه 86 با شورای عالی بیمه به توافق نرسیده ایم، تصریح کرد: در زمینه درآمد اختصاصی بیمارستانهای آموزشی افق روشنی نداریم همچنین در مورد بیمه بیکاری و پزشک خانواده با شورای عالی بیمه به توافق و تفاهم نرسیده ایم. وی با اشاره به کاهش 35 درصدی میزان بروز بیماری های سالک و مالاریا در کشور، گفت: کاهش بیماری های واگیردار در سطح کشور نشان از توجه جدی دولت در خرید وسایل و تجهیزات پزشکی دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: سال 85 در مباحث بهداشتی سال پرافتخاری بود و آمار افراد مبتلا به بیماری وبا به 22 نفر رسید.دکتر باقری لنکرانی افزود: در ارتباط با بیماری های غیر واگیردار، آموزش عمومی و ارتقای سلامت در دانشگاه ها در صدر برنامه ها قرار گرفته است.وی در پایان از راه اندازی مرکز ترک اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: در این زمینه اعتبارات ویژه ای برای دانشگاه ها پیش بینی شده است.