آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
سیاست
۱۶

سیدحسن نصرالله: زمان اعلام طرح صلح عربی به سود آمریکا و اسرائیل بود

بیروت - خبرگزاری جمهوری اسلامی:سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: زمان اعلام طرح صلح عربی مناسب نبود و جنگ رژیم صهیونیست ها علیه لبنان و نتایج آن را به سود عربها به کار نگرفت، بلکه به سود آمریکا و اسرائیل بود.

به گزارش رسیده وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی دوبی افزود: مقاومت هنوز در جنوب رودخانه لیتانی بدون ظاهر شدن به صورت مسلح، حضور دارد و به هرگونه تجاوز صهیونیست ها پاسخ خواهد داد.نصرالله تاکید کرد: مقاومت، امروز قدرتمندتر از گذشته است و بهتر از جنگ تابستان سال گذشته، مبارزه خواهد کرد.

وی افزود: جنگ به همدلی میان لبنانی ها منجر شد و این سخن درست نیست که به تقسیم میان شیعیان و اهل سنت انجامید، بلکه موجب همدلی میان آنان از جمله مسلمانان و مسیحیان شد که بی سابقه بود.وی ادامه داد: ما در زمان جنگ از موضعگیری رسمی گله می کردیم نه از موضعگیری مردمی.نصرالله گفت: امیدوارم روزی، یک کمیته تحقیق لبنانی، عربی و یا اسلامی بی طرف و شایسته تشکیل شود و دلایل و نتایج جنگ را بررسی و احکام را صادر کند و ما نتایج این کمیته را خواهیم پذیرفت.

نصرالله افزود: ما همانند ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل نخواهیم بود که به نتایج کمیته تحقیق که خود آن را تشکیل داده بود و ما به همین دلیل به آن احترام گذاشتیم، احترام نگذاشت.

هشدار علامه فضل الله

علامه محمدحسین فضل الله، از مراجع شیعه لبنان درباره پیچدگی اوضاع کنونی لبنان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، علامه محمدحسین فضل الله در خطبه های نماز جمعه از بازگشت درگیری و کشمکش بر سر مسائل مورد اختلاف میان مخالفان و طرفداران دولت پس از یک دوره آرامش نسبی که می توانست همه فضای سیاسی لبنان را آرام کند، انتقاد کرد.