آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۴۶۲
صفحه اول
۱

بهره برداری از پروژه مشترک وزارت مسکن با بانک جهانی

ایرنا- طرح بهسازی شهری و اصلاحات بخش مسکن از سوی وزارت مسکن و شهرسازی با همکاری بانک جهانی که در پنج استان کشور در حال اجرا است، امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

گزارش دبیرخانه ستاد ملی توانمندسازی و سامان دهی اسکان غیررسمی کشور، حاکی است، طرح مذکور در شهرهای زاهدان، بندرعباس، تبریز، کرمانشاه و سنندج در دست اجرا قرار دارد. براساس این گزارش، پروژه همکاری با بانک جهانی تحت عنوان «طرح بهسازی شهری و اصلاحات بخش مسکن» با اعتباری بالغ بر 330 میلیون دلار برای مدت 12 سال طی سه مرحله پیش بینی شده است.

وزارت مسکن و شهرسازی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان هماهنگ کننده و با مشارکت دستگاه های مختلف به ویژه شهرداری ها این طرح را به مورد اجرا گذاشتند.

بنابراین گزارش 80 درصد بودجه طرح از محل وام بانک جهانی و 20 درصد از محل منابع داخلی تامین خواهد شد. مرحله نخست این طرح با اعتبار 100 میلیون دلار در پنج شهرهدف (یادشده) به مدت پنج سال اجرا می شود که از سال 1383 آغاز شده و اکنون ارزیابی میان دوره ای آن در حال انجام است.

در این گزارش آمده است، پس از رفع کاستی ها و تقویت نقاط قوت به عنوان الگویی برای اجرا در سایر مراکز مشابه در سراسر کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اصلی ترین دستاوردهای این طرح، بومی سازی این تجربیات با شرایط محیطی، اجتماعی، اقتصادی و محلی در سطح کشور است و در عین حال به عنوان الگوسازی با همکاری بانک جهانی و استفاده از تجربیات روز دنیا محسوب می شود.