آرشیو چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۴۹۰
کشاورزی - بازرگانی
۶
بازتاب یک گفت وگو

یزدان پناه رییس اسبق سازمان منطقه آزاد کیش: قصد من زیرسوال بردن دولت نبود

در پی چاپ گفت وگویی با محمدرضا یزدان پناه،. مدیرعامل اسبق سازمان منطقه آزاد کیش در تاریخ 30/2/86 در صفحه شش این روزنامه با عنوان «دولت نهم به مناطق آزاد اهمیت نمی دهد» توضیحی به شرح زیر به دفتر روزنامه ارسال شد:

«1- تیتر مطلب به صورت کاملاسیاسی انتخاب و تنظیم شده است. در گفت وگو با خبرنگار روزنامه عنوان کردم که دولت اهمیت چندانی به مناطق آزاد نمی دهد و متاسفانه این گونه برداشت شده که منظور، دولت نهم است و در واقع به صورت سیاسی و جهت دار برداشت شده است، در حالی که در این زمینه اساس دولت خاصی منظور نبوده و نیست و در واقع مجموعه نظام اقتصادی کشور توجه خود را به مناطق آزاد کم کرده است. مطلب به گونه ای تنظیم شده که گویا در دولت گذشته کار بزرگی در زمینه توسعه کیفی مناطق آزاد صورت گرفته و اکنون متوقف شده است، در صورتی که دولت هشتم هم کار ویژه ای در حوزه رشد کیفی مناطق آزاد انجام نداد که دولت نهم انجام نداده باشد. البته در یکی دو سال گذشته، اشکالاتی در زمینه انتخاب مدیران مناسب مناطق مختلف پیش آمده است که بهتر بود در این زمینه به گونه ای دیگر عمل می شد.

2- اینجانب در گفت وگوی یاد شده، بیش تر درباره مسایل نظری اداره مناطق آزاد و چگونگی حضور بخش خصوصی در این مناطق صحبت کردم، در صورتی که تنظیم مطلب به گونه ای بوده که گویا تمام وقت مصاحبه برای زیرسوال بردن دولت بوده است.

3- در پایان دوباره تاکید می کنم که قصد اینجانب در گفت وگو با آن روزنامه وزین درباره مناطق آزاد، هیچ گاه زیرسوال بردن اقدامات هیچ دولتی نبوده و نیست و اساسا موضوع مناطق آزاد موضوعی سیاسی نیست که از آن این گونه بتوان بهره برد.»