آرشیو چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۴۹۰
اخبار شرکت ها
۱۶

اختصاص 1184 ریال سود به ازای هر سهم سیمان هرمزگان طی شش ماه

شرکت سیمان هرمزگان در دوره شش ماهه منتهی به پایان اردیبهشت سال جاری به ازای هر سهم مبلغ یک هزار و 184 ریال سود کنار گذاشت.

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس، سیمان هرمزگان درآمد هر سهم را برای سال مالی منتهی به پایان آبان 86 با سرمایه 135 میلیارد و 500 میلیون ریال مبلغ دو هزار و 146 ریال پیش بینی کرده است که در دوره شش ماهه منتهی به پایان اردیبهشت سال جاری 55 درصد از این پیش بینی محقق شد و شرکت به ازای هر سهم مبلغ یک هزار و 184 ریال سود کنار گذاشت.

شرکت در این دوره شش ماهه نیمی از پیش بینی سالانه درآمد حاصل از فروش، 48 درصد از پیش بینی سالانه بهای تمام شده کالای فروش رفته و 51 درصد از پیش بینی سالانه سود عملیاتی را پوشش داد.

بر اساس این اطلاعیه، پیش بینی عملکرد سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از نظر فروش سه درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 14 درصد افزایش، سود عملیاتی هفت درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات پنج درصد کاهش نشان می دهد.

گفتنی است شرکت سیاست تقسیم سود سال مالی 86 را اعلام نکرده است، اما در 13 آذر سال گذشته اعلام کرده بود که هیات مدیره در نظر دارد مبلغ 174 میلیارد و 360 میلیون ریال (مبلغ 1287 ریال به ازای هر سهم)، جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده، با توجه به این که محل کارخانه در منطقه محروم واقع است، مطابق مفاد ماده 132 قانون مالیات های مستقیم از تاریخ صدور پروانه بهره برداری 44/9/81) به مدت 10 سال از پرداخت مالیات معاف است و مالیات فوق مربوط به فعالیت های غیرعملیاتی است.