آرشیو چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۴۹۰
سیاست
۲۳

حل مشکلات پیش آمده از طریق گفت وگو در نامه خاتمی به رییس دولت و نخست وزیر فلسطین مطرح شد

رییس جمهوری سابق کشورمان در نامه های جداگانه ای به رییس دولت و نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین با ارایه طرح پیشنهادی خود جهت ترک مشکلات پیش آمده از طریق گفت وگو و مذاکره، برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

در بخشی از نامه محمد خاتمی رییس موسسه بین المللی گفت وگوی فرهنگ ها و تمدن ها به رییس دولت و نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین آمده است:«اینجانب بنا به وظیفه انسانی و اسلامی خویش، از جایگاه رییس موسسه بین المللی گفت وگوی فرهنگ ها و تمدن ها، از جنابعالی درخواست می کنم تلاش های ویژه ای را برای خاموش کردن آتش این فتنه به کار گیرید تا با تقدم گفت وگو بر برخورد این تراژدی خانمان برانداز هر چه زودتر پایان یابد. بدیهی است رژیم اشغالگر قدس نیز از وجود چنین اختلافات و درگیری های فاجعه آمیزی در جهت سرکوب بیش تر ملت فلسطین و عدم اعطای حقوق حقه آن ها سوءاستفاده خواهد کرد و مشکلات داخلی خود را که در نتیجه مقاومت قهرمانانه فلسطین و لبنان در برابر تجاوز و خودکامگی به وجود آمده است، کاهش خواهد داد.»

در ادامه این نامه آمده است: «برای همه خواهران و برادران فلسطینی که رنج و مشقت سالیان دراز آوارگی، زندان، تبعید و سرکوب را متحمل شده اند و همچنان برای احقاق حقوق اساسی خود مجاهدت می کنند، پیروزی کامل آرزو دارم. در پایان ضمن دعوت همه گروه های فلسطینی به حل مشکلات پیش آمده از طریق گفت وگو و مذاکره، برای هرگونه اقدام و ابتکار عملی در مسیر حل مسایل جاری اعلام آمادگی می کنم. به این منظور کلیات طرحی را اعلام کرده ام که در صورت توافق طرفین درگیر، برای اجرایی شدن آن اقدام خواهد شد.»