آرشیو چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۴۹۰
صفحه آخر
۲۴
گپ آخر

رییس پلیس تهران: با برخی ماموران طرح جمع آوری اراذل هم برخورد کردیم، هم دستشان را بوسیدیم

با مامورانی که در طرح جمع آوری اراذل و اوباش آفتابه گردن اراذل و اوباش انداختند برخورد کردیم اما به خاطر حضورشان در این طرح دستشان را هم بوسیدیم.»

این گفته های احمدرضا رادان، رییس پلیس تهران است. او در حاشیه نشست شروع طرح جمع آوری سی دی های قاچاق چند دقیقه ای از وقتش را به خبرنگار «سرمایه» اختصاص داد; فرصتی کوتاه و اما واگرهای زیاد...

چرا با مامورانی که آفتابه گردن اراذل و اوباش آویزان کرده بودند، برخورد کردید؟ مگر آن ها خلاف وعده شما در برخورد با اراذل و اوباش عمل کردند؟

رادان با شنیدن این سوال می گوید: «هیمنه اراذل و اوباش با آویزان کردن آفتابه از گردن آن ها نمی شکست و همان مجازات و برخورد کفایت می کرد.»

این جملات را سردار رادان در حالی می گوید که بعد از اولین شب عملیات جمع آوری اراذل و اوباش که مامورانی به گردن آن ها آفتابه انداخته بودند; واکنش هایی منفی را در میان رسانه ها و حقوق دانان و... برانگیخت. آن ها از این روش انتقاد کردند.

پس چرا با مامورانی که به گردن اراذل و اوباش آفتابه انداختند، برخورد کردید؟ رادان در پاسخ به این سوال می گوید: «از نظر ما نیازی به آفتابه انداختن نبود. همکاران ما در این زمینه توجیه شده و این موضوع را پذیرفتند. البته ناگفته نماند که ما دست همان افراد (ماموران خاطی) را به خاطر همکاری در این طرح بوسیدیم.» و ادامه می دهد: «ما رسما همه جا گفتیم که برخورد با اراذل و اوباش برخورد تند و خشن و قاطعانه است و این هم عین قانون است.»

بحث کرامت انسانی در نوع برخورد با اراذل و اوباش هم یکی از نکات این طرح است که رادان در این باره اعتقاد دارد: «وقتی حرف از کرامت زده می شود باید دید که آیا طرف مقابل بویی از کرامت برده است یا نه. کرامتی که باید در مورد اراذل و اوباش رعایت کرد این است که در عمل ابهت آن ها را شکست و ما با این کار فقط می خواستیم همین ابهت ساختگی آن ها را در هم بشکنیم.»