آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۳۶
اخبار کشور
۳

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه های کشور موظف به تدریس به زبان فارسی شدند

شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی دانشگاه های کشور را که در داخل مرزهای سرزمینی کشور شعبه تاسیس کرده اند موظف به تدریس زبان فارسی کرد.

«مخبر دزفولی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سه شنبه شب برگزار شد در مصاحبه ای با خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق گفت: تعدادی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه های بزرگ کشور در مناطق مختلف، مؤسسات آموزش عالی راه اندازی کرده اند یا در شرف راه اندازی هستند، که موظفند حتما به زبان فارسی تدریس کنند.

وی در مورد دانشجویان خارجی که در این مراکز می خواهند تحصیل کنند گفت: اگر از دانشجویان خارجی در این مراکز پذیرش شوند مانند دانشگاه های سایر کشورها باید ابتدا دوره زبان فارسی را بگذرانند و بعد طی دوره لازم و آموزش زبان فارسی سایر دروس را آموزش ببینند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: پیرو درخواست سازمان ملی جوانان مبنی بر عضویت یکی از معاونین این سازمان در شورای فرهنگی اجتماعی زنان این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبه قبلی این شورا در مورد پذیرش کارگران نمونه دولتی در دانشگاه ها و ادامه تحصیل کارگران در آموزش عالی گفت: با درخواست وزارت کار و امور اجتماعی میزان پذیرش این قشر درمراکز آموزش عالی به 25 نفر در سال افزایش یافت و همچنین به لحاظ گستره پذیرش هم کارگران نمونه می توانند در آموزشکده های فنی و حرفه ای، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی پذیرش شوند. همچنین در این جلسه دکتر شمس خرم آبادی به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای اعتماد گرفت.