آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۳۶
اخبار اقتصادی
۴

یک مقام سازمان مدیریت و برنامه ریزی لایحه بودجه 87زودتر از موعد مقرر به مجلس ارائه می شود

لایحه بودجه سال 1387 کل کشور به دلیل برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس در اسفندماه جاری زودتر از موعد مقرر هرسال به مجلس ارائه می شود.

امیر باقری مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اعلام این خبر افزود: پیش بینی می شود که بتوانیم لایحه مذکور را پیش از موعد مقرر هرسال به مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم، تا نمایندگان بتوانند قبل از اتمام کار هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال 1387 کل کشور را به تصویب برسانند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وی با اشاره به شروع کار مطالعه و بررسی های مقدماتی برنامه پنجم توسعه گفت: برنامه پنجم توسعه براساس برنامه زمان بندی درسال 1388 باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، به همین لحاظ بررسی های مقدماتی این برنامه در معاونت امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه شروع شده است.

وی گفت: اسناد بالادستی نظام ازقبیل، سند چشم انداز 20ساله و سیاست های کلی ابلاغی اصل(44) قانون اساسی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، در تدوین برنامه پنجم توسعه موردتوجه ویژه قرار می گیرد.

باقری در تشریح رویکردهای این برنامه گفت: عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت های برابر برای آحاد مردم، ارتقای فضای رقابت پذیری، امنیت انسانی و اجتماعی و توجه ویژه به الگوی توسعه اسلامی- ایرانی ازجمله رویکردهای برنامه پنجم توسعه است.

وی یادآور شد: انتظار ما این است که بتوانیم با همفکری مراکز دانشگاهی و حوزه ای تعاریف، مفاهیم و چارچوب الگوی توسعه اسلامی- ایرانی را تدوین کنیم، زیرا برنامه پنجم توسعه براساس آن الگو ارایه خواهد شد.