آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۲۹
کارگری
۱۴

هفته کارگری

شنبه

- صد و شصت کارگر «آریا الکتریک» همزمان با تعطیلی خط تولید این کارخانه بیکار شدند. نماینده کارگران از اجاره انبارها و فروش زمین کارخانه توسط کارفرما خبر داده است.

- پس از ده ماه بلاتکلیفی و تعلل در پرداخت حقوق سرانجام مالک کارخانه صندوق نسوز خرم ابزار تولید را از کارگاه ها خارج کرد.

یکشنبه

- نماینده کارگران کارخانه یخسازان گفت: به دلیل نبود امنیت شغلی، کارگران قراردادی جرات دفاع از حقوق قانونی خود را ندارند.

- جمعی از کارگران کارخانه قوه پارس قزوین که بیش از یازده ماه حقوق دریافت نکرده اند به قصد ملاقات با احمدی نژاد به تهران آمدند.

- بیش از پنج هزار کارگر کوره پزخانه های آذربایجان غربی خواستار افزایش حقوق خود متناسب با افزایش قیمت آجر شدند.

دوشنبه

- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی کشور خواستار تاسیس شعبات نظارت بر عملکرد شرکت های پیمانکاری شد. او معتقد است نیمی از شرکت های پیمانکاری در کشور متخلف هستند.

- نماینده کارگران کارخانه بافندگی خزر گفت: هفتاد کارگر این کارخانه هشت ماه است که هیچ حقوقی از کارفرما دریافت نکرده اند. این واحد صنعتی که در مازندران واقع است به دلیل کمبود نقدینگی و نداشتن مواد اولیه کافی در حال تعطیلی قرار دارد.

- 9 کارگر محبوس شده در تونل شیبلی بزرگراه تبریز - زنجان بعد از دوازده ساعت عملیات امدادرسانی نجات یافتند.

سه شنبه

- رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری گفت: چنانچه برای بیمه و حفظ استقلال رانندگان فکری اساس نشود و «راننده» را از زیر یوغ تعاونی های کارفرمایی خارج نکنند، از حق اعتصاب استفاده خواهیم کرد.

-کارگران پارسیلون مقابل استانداری تجمع کردند. کارگران این واحد صنعتی در طول سه ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده اند. این تجمع اعتراض آمیز که تا ساعت یازده شب به درازا کشید بدون حضور هیچ یک از مقامات به پایان رسید.

چهارشنبه

- بیش از پنج هزار نفر از کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه دو ماه حقوق دریافت نکرده اند. هیاتی از طرف نهاد ریاست جمهوری برای رسیدگی در این کارخانه مستقر شده اند.

جمعه

- یکی از مقامات خانه کارگر گفت: اموال تامین اجتماعی به کارگران اختصاص دارد و بدهی دولت به این سازمان مانع سرمایه گذاری و بهره وری در جهت تامین منافع کارگران خواهد شد.

- شرکت سیوان راه ساز ارومیه به دلیل کمبود نقدینگی با بحران مواجه است و پرداخت حقوق کارگران این واحد به تعویق افتاده است.