آرشیو پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۳۴
اجتماعی
۱۴

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد جدید

گروه اجتماعی: پلیس طرح ارتقای امنیت اجتماعی را با رویکرد جدید و نیروهای آموزش دیده که سرهنگ مهدی احمدی آن را شرح داد اجرا می کرد.

پوشش خبری این طرح که همزمان با برخورد با آژانس های مسافرتی متخلف و تاکسی هایی که کرایه بیشتر دریافت می کردند اجرا شد، به نحوی طراحی شده بود که تنها به وسیله برخی رسانه ها مانند واحد مرکزی خبر پوشش داده شود و دیگر رسانه ها با هماهنگی قبلی جهت تهیه گزارش از آژانس های متخلف فرستاده شدند.

رسانه های تصویری در این مراسم سعی داشتند از زنان فیلمبرداری کنند ولی طبق تبصره یک ماده 188 قانون آئین دادرسی کیفری کسانی که جرم شان توسط دادگاه صالحه تایید و رای آنها صادر نشده باشد، می توانند در صورت هرگونه پخش تصویر آنها از رسانه های همگانی نسبت به این موضوع شکایت کنند. چنانچه سرهنگ احمدی نیز به این موضوع اشاره کرد و پخش تصویر این افراد از رسانه ها را تخلف عنوان کرد.

شاید به همین دلیل بود که برخی از رهگذران نسبت به تصویربرداری های این گونه شکایت داشتند و یکی از مردان رهگذر که اعتراض شدیدی نسبت به این موضوع داشت.

یکی از افسران پلیس از عملیات طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت تنها کسانی می توانند از این عملیات تصویربرداری کنند که مجوز داشته باشند ولی در عین حال وی از اینکه خود این کار جرم محسوب می شود، اظهار بی اطلاعی کرد.

وی در ادامه رویکرد جدید این طرح را آموزش نیروهای پلیس در این رابطه عنوان کرد که براساس آئین نامه های تدوین شده اجرا می شود و پلیس هرگز حق این را ندارد که به طور سلیقه یی برخورد کند.

در کنار این طرح، نیروهای پلیس در طرحی جداگانه سعی در کنترل قیمت کرایه تاکسی ها داشتند و از مسافرانی که از تاکسی ها پیاده می شدند میزان کرایه را می پرسیدند که در صورت پرداخت اضافه، تاکسی را متوقف و به پارکینگ منتقل می کردند.

طرح کنترل کرایه تاکسی ها و آژانس های اتومبیل با پلمب چند آژانس که در فاکتور قیمت های ارائه شده از طرف رانندگان اضافه قیمت وجود داشت، ادامه یافت.