آرشیو دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۵
شهرستان ها
۱۱

در اصفهان صورت گرفت برگزاری مراسم نکوداشت چهل سال خبرنگاری عبدالحسین جعفری

مراسم اختتامیه نمایشگاه و نکوداشت چهل سال خبرنگاری عبدالحسین جعفری پیشکسوت خبرنگاران اصفهان با حضور مسئولان اجرایی و فرهیختگان مطبوعات برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه در این مراسم با تاکید بر آزادی عمل خبرنگار، پاسخگویی را حق مدعی دانست و گفت: واقعیت ها و اخبار در کنار انتقادات باید در مطبوعات به روشنی منعکس شود.

میرشکار با اشاره به ماده 4 قانون مطبوعات افزود: هیچ مقام دولتی و یا غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله ای درصدد فشار به مطبوعات برآید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند.

وی با اشاره به لزوم ترویج حرکت های فرهنگی در جامعه فعالیت های فرهنگی را از کار آموزشی صرف جدا دانست و اضافه کرد: باید واقعیت ها، اخبار و انتقادات در مطبوعات منعکس شود و مدیران جراید و خبرنگاران هم باید از توضیحاتی که مدعیان اخبار و گزارش ها برای چاپ می فرستند، استقبال کنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مبارکه سپس با نکوداشت خدمات مطبوعاتی استاد عبدالحسین جعفری پیشکسوت خبرنگاران استان اصفهان، اقدام وی در تشکیل نمایشگاهی از آثارش که برای اولین بار در تاریخ مطبوعات کشور صورت گرفته است را ستود و از اینکه به عنوان دومین شهر استان نمایشگاه 40 سال خبرنگاری در مبارکه برپا شده است، تقدیر کرد.

عبدالحسین جعفری پیشکسوت خبرنگاران استان اصفهان نیز در این مراسم با ارائه خاطراتی از فعالیت های خبرنگاری در بیش از چهاردهه گفت: اگر مسئولان به کار خبرنگاری که به حق ستون فقرات نشریه لقب گرفته است، بها دهند بسیاری از مشکلات اجتماعی در نتیجه بسترسازی برای فعالیت های خبرنگاران رفع می شود و به عکس اگر مانع تراشی در راه فعالیت های خبری به وجود آید بر مشکلات جامعه افزوده می شود.

وی صداقت و امانت خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این دو صفت فاصله بین مردم و خبرنگار را از بین می برد و هنگامی که اعتماد مردمی جایگزین فاصله ها شد موفقیت های خبرنگاری تضمین می شود.