آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۸
شهرستان ها
۱۱

دولت نهم فرصتهای مناسبی برای نخبگان فرهنگ و هنر فراهم کرده است

دولت نهم عرصه و فرصت های مناسبی برای نخبگان فرهنگ و هنر فراهم کرده است و در این استان نخبگانی در سطح عالی در حال فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم افتتاح دفتر مرکز پژوهشهای فرهنگی و هنری دارالعباده واقع در پارک علم و فناوری یزد گفت: در طول سالهای گذشته بهای لازم برای نخبگان فرهنگی و هنری در سطح کشور صورت نگرفت.

حجت الاسلام احمد عجمین افزود: فرهنگ یک حوزه زیربنایی است و در حوزه فرهنگ و هنر به آن رشد و اعتلایی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند هنوز نرسیده ایم.

وی تصریح کرد: علی رغم فرمایشات رهبر بزرگوار انقلاب درباره نهضت نرم افزاری به ویژه عرصه فرهنگ و هنر، پژوهشهای بنیادی به سطح مطلوب نرسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری مورد توجه نخبگان قرار گرفت به طوری که آثار پربرکتی مثل فن آوری هسته ای و علوم پزشکی انجام شد ولی در عرصه فرهنگ هنوز در آغاز راه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح دفتر مرکز پژوهش های فرهنگی و هنری واقع در پارک علم و فناوری اظهار داشت: این دفتر ارتباط با پژوهشگران را به صورت گسترده با مرکز پژوهشهای فرهنگی و هنری برقرار می کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهشهای فرهنگی و هنری سال گذشته توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز یزد افتتاح شد، گفت: این مرکز در حال حاضر 250 نفر از پژوهشگران نخبه را شناسایی کرده که قرار است در تهیه اطلس فرهنگی، احیاء فرهنگ دارالعباده و آسیب شناسی فرهنگی استان با این مرکز همکاری کنند.

به گفته وی برای نخبگان تسهیلاتی در سال جاری فراهم خواهد شد.