آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۸
شهرستان ها
۱۱

برگزیدگان جشنواره سراسری فاطمه «س»کوثر هستی در شهرکرد معرفی شدند

پنجمین جشنواره سراسری فاطمه کوثر هستی در شهرکرد به کار خود پایان داد.

در این جشنواره که شعرا، ادبا، هنرمندان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند برگزیدگان جشنواره به ارائه آثار خود پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و دبیر پنجمین جشنواره فاطمه(س) کوثر هستی در ابتدای این جشنواره مهمترین دلیل اجرای این برنامه کشوری در استان را ولایت مداری، عشق مردم استان به اهل بیت(ع) و برخورداری استان از توانمندی های فرهنگی هنری به خصوص شعر و ادب خواند.

وی گفت: براساس سیاست های دولت نهم تصمیم گرفته ایم هر جشنواره را در یک شهرستان برگزار کنیم.

همچنین در این جشنواره پس از بررسی 900 اثر از 190 شاعر و نویسنده 17 استان کشور توسط هیئت داوران، 18 نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند. براساس رای هیئت داوران در محور «مقام مادر»: حیدر منصوری، جواد محمدی و عالیه محرابی به ترتیب عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده شدند. در محور «مولود فاطمی امام خمینی» منصور دفاعی، شراره کامرانی و سحر عبدالله زاده به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در محور «شخصیت زن»: همایون علیدوستی، اعظم قلندری و فاطمه فاضلی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در قالب قطعه ادبی هم هیئت داوران، چکاوک کافی 13 ساله، محسن رزوان و علی بحرینی را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیدند. در مهمترین محور جشنواره یعنی «فاطمه کوثر هستی» که بیشترین آثار ارسالی به آن اختصاص داشت: عادل حیدری و سیداصغر صالحی مشترکا به عنوان نفرات اول و سمیه آقایی و مریم اسکندری مشترکا به عنوان نفرات دوم و مریم عابدین پور و سیدمرتضی کراماتی مشترکا به عنوان نفرات سوم این بخش معرفی شدند.

در پایان به برگزیدگان این جشنواره لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایای ارزنده ای اهدا شد.در این جشنواره دکتر محسن پرویزی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره کوثر هستی با استقبال پرشور مردم و هنرمندان برگزار شده است گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر لزوم تمرکززدایی از تهران، برنامه های فرهنگی کشوری و بین المللی نیز باید به سمت استان های دیگر سوق داده شود.