آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۸
حوادث
۱۵

در همایش حمل و نقل عمومی عنوان شد کاهش نزولی آمار تصادفات جاده ای از سال 85 تاکنون

فرمانده پلیس راه کشور از روند کاهش کشته های تصادفات در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا سرهنگ علیرضا اسماعیلی روز چهارشنبه در همایش حمل و نقل عمومی، محور توسعه پایداری شهری و گردشگری، در قزوین با اشاره به این که از گذشته در بخش زیرساختی راه، شاهد یک انباشتگی هستیم، افزود: از سال 85 با اقدامات صورت گرفته آمار تصادفات در کشور روند نزولی به خود گرفته است.

وی نبود مدیریت واحد را بزرگترین مشکل در بحث ترافیک عنوان کرد و گفت: هم اکنون پلیس راه کشور در بحث تکنولوژی در حال تغییر وضعیت است تا کنترل ها را از حالت دستی به ماشینی تبدیل کنیم که در این راستا به کارگیری امکاناتITS، دوربین های لیزرگان و کنترل سرعت از تمهیدات اندیشیده شده دراین زمینه است.

وی با اشاره به این که تلاش کرده ایم با استفاده از ابزارهای الکترونیکی توقف در جلوی پاسگاه های پلیس راه را به حداقل برسانیم گفت: از دیگر برنامه های ما استفاده از مشارکت رانندگان حمل و نقل عمومی در بحث ترافیک است.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان این که 224 میلیون سفر در سال 85 با استفاده از اتوبوس ها در کشور انجام شده است افزود: از این تعداد 58 درصد درون استانی و 42 درصد برون استانی بوده است.

وی به آمار سفر در کشور اشاره کرد و گفت: 90 درصد سفرهای جاده ای، 7 درصد ریلی و 3 درصد هوایی انجام می شود.

صادقی مجد، رئیس اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور نیز در این همایش گفت: تمامی خودروهای مسافربر شخصی تنها تا پایان سال جاری برای تبدیل خودروی خود به پلاک عمومی مهلت دارند.

وی تاکید کرد: از سال آینده نیروی انتظامی از تردد تمامی خودروهای پلاک سفید مسافربر در کشور جلوگیری می کند لذا مالکین این دسته از خودروها باید حداکثر تا پایان سال جاری نسبت به تعویض خودروی خود اقدام کنند.

صادقی مجد با اشاره به موافقت وزیرکشور در خصوص خودروهای بین شهرها و روستاها برای تحت پوشش تاکسی رانی قرار گرفتن گفت: براین اساس خودروهایی که بین روستاهای ادواری مسافر جابه جا می کنند نیز جزو سیستم مدیریت تاکسیرانی قرار گرفته و برای آنها کارت سوخت خودروهای عمومی صادر می شود.

وی تاکید کرد: برای 62 هزار نفر از مؤسسات اتومبیل کرایه و آژانس ها نیز کارت هوشمند سوخت مسافربرهای شخصی صادر شده است.