آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۹۳
ایران زمین
۲۰

فعالیت کانون های خصوصی کاریابی در همدان

همدان - خبرنگار «ایران»: به منظور کاهش نرخ بیکاری و شناسایی افراد متخصص جویای کار، 17 مرکز کاریابی خصوصی با نظارت سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای در استان همدان فعالیت دارند.

«مهندس مسعود اقلامی» رئیس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: برنامه های اقتصادی و سیاست های دولت عدالت محور نهم، برپایه ایجاد اشتغال انبوه طراحی شده است و لذا شناسایی بازار کار و سرمایه گذاری کلان در زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار با همکاری و همیاری تمامی دستگاه ها و ارگان ها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش نرخ بیکاری در کشور نیازمند تدوین برنامه های جامع است، افزود: وزارت کار و آموزش فنی و حرفه ای گام های مثبت و برنامه ریزی شده ای را در این زمینه برداشته است و با راه اندازی بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی شغلی به آدرس www.bashgahkar.com به این مهم همت گمارده است.

«مهندس اقلامی» با اشاره به فعالیت 17 مرکز کاریابی غیر دولتی در استان و با بیان اینکه این کاریابی ها در کنار شناسایی فرصت های شغلی، مشاوره های لازم را به جویندگان کار می دهند گفت: مراکز کاریابی غیردولتی باید عوامل تاثیرگذار بر عرضه و تقاضای بازار کار را شناسایی کنند و راه کارهای مناسب را برای برنامه ریزی های کاربردی ارائه دهند.

رئیس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای استان توجه به هماهنگی سیاست های آموزشی و سیاست های بازار کار را از عوامل تاثیرگذار بر بهبود وضعیت اشتغال دانست و اظهار کرد: آموزش ها در سطح مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای باید به گونه ای باشد که دانش آموختگان علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود، زمینه اشتغال دیگران را نیز فراهم آورند.