آرشیو چهارشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۶۲۰۹
شهرستان ها
۲۰

ساخت کارخانه تولید شیشه فلوت در مراغه آغاز شد

عملیات اجرایی کارخانه تولید شیشه فلوت “آسا فلوت “با حضور وزیر صنایع و معادن در کنار کارخانه کربنات سدیم شهرستان مراغه آغاز شد. وزیر صنایع و معادن در این آئین گفت: ساخت این کارخانه برای کشور و توسعه منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند بخشی از شیشه مورد نیاز کشور را تامین کند.

علیرضا طهماسبی، با بیان اینکه مواد اولیه تولید شیشه کربنات سدیم است افزود: احداث این کارخانه در کنار کارخانه کربنات سدیم این شهرستان موجب تولید شیشه به قیمت مناسب می شود.وی گفت: با تولید شیشه به قیمت پایین در این کارخانه محصولات آن قابلیت صادرات به ترکیه، سوریه و کشورهای خاورمیانه را خواهد داشت. وی خواستار تکمیل و بهره برداری از این کارخانه در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

مدیرکارخانه آسا فلوت نیز در این آئین گفت:این کارخانه با تولید سالانه 250هزار تن انواع شیشه ساده، رنگی، آئینه، رفلکس و سبز خودرو با زیربنای 110هزار مترمربع در زمینی به مساحت 170هزار متر مربع احداث می شود.

حسن توکلی افزود: 20 درصد تولید این کارخانه از نوع شیشه آئینه ای، 20درصد ساختمانی و 60درصد شیشه سبز خودرو است.

وی گفت: برای ساخت این کارخانه 30میلیون دلار اعتبار ارزی و دو هزار و 500میلیارد ریال اعتبار ریالی صرف می شود. وی افزود: با راه اندازی این کارخانه کشور از واردات شیشه خودرو بی نیاز می شود.