آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۶۲۱۱
ورزشی
۲۳

درخشش ورزشکاران ایرانی در رقابتهای جهانی نابینایان

نمایندگان ایران در مسابقات جهانی نابینایان به کسب سه مدال طلاو دو برنز و سه سهمیه المپیک پکن نائل آمدند.

در سومین روز از مسابقات جهانی نابینایان و کم بینایان که در کشور برزیل در حال برگزاری است؛ در پاورلیفتینگ سجاد خالدان در وزن 56 کیلو با مجموع 3 حرکت پرس، لیفت و اسکات با 465 کیلو، موفق شد مدال طلای جهان را به خود اختصاص دهد. حجت حمیدی در وزن 60 کیلو و در مجموع 5 /463 کیلو به قهرمانی جهان و مدال طلادست یافت. سید هادی حسینی نیز در وزن 5 /67 کیلو در مجموع با 5 /482 کیلو، سومین مدال ارزشمند طلارا برای کشورمان به ارمغان آورد.

در دوومیدانی، امیر کمالی در رشته پرش ارتفاع با یک متر و هشتاد و یک سانتی متر، مدال برنز جهان را تصاحب کرد وسهمیه پارالمپیک 2008 پکن را نیز به چنگ آورد، ضمن آن که 5 سانتی متر رکورد آسیا را که متعلق به خودش بود، بهبود بخشید.

در گلبال، بانوان ایران در چهارمین دیدار خود مقتدرانه ایتالیا را 10 بر صفر شکست دادند. در گلبال، مردان و در سومین دیدار، 10 بر 5 اوکراین را مغلوب خود کردند و در مسابقه چهارم به علت عدم حضور کامرون، برنده مسابقه اعلام شدند.

در شنا، بهمن شکری در رشته 200 متر آزاد و در کلاس 2B با زمان 2 دقیقه و 28 ثانیه و 11 صدم ثانیه رکورد ملی کشور را شکست و وحید کشتکار در کلاس 3B در 100 متر پروانه ضمن شکستن رکورد ملی به عنوان ششمی جهان اکتفا کرد اما موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پکن شد.

در جودو، موسی پورعباس در 73 کیلو با 3 شکست و یک پیروزی حذف شد.

سید امیر میرحسن نتاج در 81 کیلو در دور اول حریفی از اسپانیا را شکست داد، در دور دوم مغلوب حریف آرژانتینی خود شد. وی سپس حریفانی از آلمان، اوکراین و ونزوئلارا شکست داد و به مدال برنز جهان قناعت کرد و موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد