آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۶۲۱۱
فرهنگی
۶

عدم تحریف قرآن

آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی

باورهای شیعی آموزه هایی ناب از اسلام محمدی(ص) است که به وسیله ائمه معصومین(ع) تبیین شده است و تفسیری رسا از قرآن کریم و گفتار پیامبر گرامی اسلام(ص) است که آدمی را به سوی سعادت و کمال سوق می دهد.

اما در طول تاریخ، پاره ای از فرقه ها یا کج فهمان به این تبیین و تفسیرها خرده گرفته و جاهلانه برعقاید شیعه، طعن زده اند. از این رو عالمان شیعه با دستمایه هایی قوی از قرآن، روایت، تاریخ و دیگر علوم نقلی و عقلی، به وظیفه مرزبانی از حریم عقاید ناب اسلامی برآمده اند و آثار بدیع و عمیقی نگاشته اند.

مجموعه حاضر نیز در راستای همین مرزبانی است که به قلم حضرت آیت الله سیدحسن طاهری خرم آبادی نگاشته و در پنج جلد تدوین شده است: 1- توحید و زیارت 2- عدم تحریف قرآن 3- دعا و توسل 4- تبرک و زیادت قبور 5- شفاعت

نویسنده محترم در صفحات نخست کتاب با عنوان افترای تحریف قرآن به شیعه می نویسد: از جمله افتراهای ناجوانمردانه ای که به شیعه نسبت داده و می دهند، تحریف قرآن است! این افترا و توهم را حتی در بسیاری از کتاب های خود نیز با آب و تاب فراوان آورده اند. نویسنده ادامه می دهد: در یکی از همایش ها به یکی از علمای اهل تسنن برخوردم، او گفت: “من سنی مذهبم، ولی بیشتر گرایش هایم شیعی است”. سپس از تحریف قرآن سخن گفت، گفتم: “ما کتاب هایی در رد تحریف قرآن داریم”. او از سخن من تعجب کرد و گفت: “واقعا شما شیعیان در رد تحریف قرآن تالیفاتی دارید؟” گفتم: آری و برای نمونه گفتم: مقدمه تفسیر البیان، تالیف آیت الله خویی را مطالعه کن، ببین چقدر مفصل و در عین حال متقن و مدلل درباره عدم تحریف قرآن سخن گفته است”.نویسنده ادامه داد به دلایل عدم تحریف قرآن اشاره نموده و به شیوه های بحث درباره تحریف قرآن می پردازد.این اثر در 176 صفحه قطع رقعی و جلد شومیز و به قیمت 1600 تومان از سوی موسسه بوستان کتاب قم وابسته به انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به زیور چاپ مزین شده است.