آرشیو یکشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۴
داخلی
۳

معاون استاندار تهران: امنیت تجمع های انتخاباتی را تضمین می کنیم

گروه سیاسی معاون سیاسی - امنیتی استاندار تهران با اشاره به آمادگی دستگاه های ذی ربط برای برگزاری انتخابات مجلس هشتم تاکید کرد: حتی اگر لازم باشد کارگزاران انتخابات در ایام تعطیلات نوروز هم شبانه روزی کار می کنند تا انتخابات با دقت و سلامت برگزار شود.

عبدالله روشن در گفت وگو با ایسنا درباره تامین امنیت تجمع های انتخاباتی از سوی فرمانداری ها نیز خاطرنشان کرد: «کمیته تامین امنیت انتخابات در تمام دوره های انتخابات شکل می گیرد که مسئولیت تامین امنیت انتخابات را اعم از امنیت صندوق ها، انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان به عهده دارد. وی افزود: ما امنیت همه تجمعات قانونی را که در چارچوب قانون برای امر انتخابات شکل بگیرد تامین و تضمین می کنیم.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار تهران درباره تعداد استعفاهای انتخاباتی مدیران دولتی در استان تهران نیز گفت: ما هنوز آمار دقیقی در این رابطه تهیه نکرده ایم. ولی از مجموعه استعفاهایی که به دست ما رسیده است یک نفر از بخشداران برای شرکت در انتخابات در حوزه دیگری استعفا کرده است. یک نفر از مدیران کل استان هم استعفا کرده است؛ اما باید گفت مسئولان استان تهران چندان اشتیاقی به کاندیداشدن نشان نداده اند، برعکس بعضی از استان هایی که مسئولانشان مشتاق کاندیداشدن بوده اند.

وی گفت: «افراد مستعفی از تاریخی که با استعفای آنها موافقت شده است در محل کارشان حضور پیدا نکرده اند و ما هم بر این موضوع نظارت داریم. وی تصریح کرد: مسئولان ذی ربط سرپرستان را مشخص کرده اند، اما باید در اولین فرصت مسئول معرفی شود.

روشن در مورد استفاده نکردن از امکانات دولتی برای شرکت در انتخابات تاکید کرد: استفاده از هر گونه امکانات دولتی برای شرکت در انتخابات و تبلیغات انتخاباتی دارای ممنوعیت قانونی است و ما بر این مورد نظارت خواهیم کرد. وی در عین حال گفت: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ کل انتخابات و با هدف حضور حداکثری مردم اشکالی ندارد.