آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۹
داخلی
۳

بسیج مجری طرح های عمومی

نمایندگان مجلس به یک فوریت طرحی رای مثبت دادند که سازمان بسیج سازندگی به عنوان مجری طرح های عمومی و دولتی محسوب شده و مجازبه تبادل توافقنامه یاانعقاد قرارداد با دستگاه های اجرایی خواهد بود.

نمایندگان مجلس در نشست دیروز به بررسی یک فوریت طرح «اصلاح اختیارات سازمان بسیج سازندگی نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» پرداختند و آن را با 107 رای موافق، 56 رای مخالف، 11 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر، تصویب کردند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، همچنین دستگاه های اجرایی مجازند در پروژه های واگذاری نسبت به تفویض اختیار لازم به بسیج سازندگی اقدام کرده و در جهت محرومیت زدایی، عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم، غنی سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه های کار، تلاش و بهره برداری از توانایی آنها، توسعه و بسط فرهنگ سازندگی در بین جوانان، کمک به دولت در توسعه سازندگی معنوی و مادی کشور بویژه در طرح های عام المنفعه، افزایش توان فنی و تجربی جوانان داوطلب و بسیجیان و ایجاد فضای مناسب برای تمرین در فعالیت های گروهی و کمک به رفع مشکل اشتغال جوانان اعم از دائم و موقت اقدام کنند.

همچنین به منظور اجرای طرح های زودبازده، عام المنفعه و کم هزینه، بسیج به عنوان دستگاه اجرایی و مجری برخی از طرح های دولتی شناخته می شود و مجاز به تبادل موافقتنامه و یا انعقاد قرارداد با آنها می باشد.