آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۹
اجتماعی
۴

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش: والدین روزانه فقط 16 دقیقه با فرزندانشان صحبت می کنند

گروه اجتماعی- با ایجاد کمیته ای به عنوان «عیون مدارس» می توان از بسیاری از اتفاقاتی که در فاصله مدرسه تا خانه رخ می دهد، آگاه شد و نسبت به موضوع عکس العمل منطقی نشان داد.

به گزارش «ایسنا»، هراتی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در جلسه ایمن سازی مدارس از آسیب های اجتماعی در زمینه فعالیت های وزارت آموزش و پرورش درباره محتوای کتاب های درسی، گفت: کتاب های درسی براساس مشارکت جمعی و گروهی صاحب نظران و معلمان تهیه و تدوین می شود.

وی با بیان این که در این دوره برنامه محوری جایگزین کتاب محوری شده است، گفت: در کتاب های درسی فقط مطالب، محور نیست که فقط بر روی حفظ آن ها تاکید داشته باشیم.

وی افزود: آنچه برای ما ارزشمند است، تغییر در محتوا با روش های تدریس منسجم و نهادینه شده در نحوه استفاده از محتوای کتاب است که دانش آموزان به صورت کیفی و عملی در محتوای کتاب نقش آفرین باشند.

هراتی خاطر نشان کرد: کتاب درسی جدید باید جذابیت، نشاط، حالت گویا و ایجاد مسئولیت رای در دانش آموزان و به ویژه حالت مشارکت پذیری برای دانش آموزان را داشته باشد.

هراتی خطاب به مدیران مدارس در بحث مقابله، ارائه و برنامه ها در ایمن سازی مدارس از آسیب های اجتماعی با بیان این که به طور متوسط پدر و مادرها در روز فقط 16 دقیقه از وقت خود را به صحبت با فرزندانشان اختصاص می دهند، گفت: البته این مکالمه نیز یک رابطه صمیمی نیست، لذا خانه های امروز ما از طراوت و شادابی برخوردار نبوده و تبدیل به خوابگاه شده اند.

هراتی افزود: با ایجاد صندوق حرف دل و آشنا کردن دختران و پسران به وجود این چهارراه ها، بسیاری از مشکلاتی که در حوزه مدارس و خارج از مدارس وجود دارد رفع خواهد شد.