آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۷۰۹
ایران زمین
۲۰

ساخت بیمارستان در مناطق محروم فارس

شیراز - خبرنگار «ایران»: ساخت بیمارستان های مناطق محروم استان فارس، که از فروردین ماه امسال آغاز شده از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

به گفته رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان فارس، این بیمارستان ها در شهرستان های فراشبند، خشت و کنارتخته در دست ساخت هستند و اجرای اسکلت بتنی آنها شامل پی سازی، فوندانسیون، تیر و سقف 85 درصد رشد فیزیکی دارد و تا پایان مردادماه به اتمام خواهد رسید.

مهندس محمدرضا دیهیمی، در رابطه با مشخصات این طرح ها اظهار داشت: هر یک از این بیمارستان های 24 تختخوابی در زمینی به مساحت 3 هزار و 200 مترمربع بنا می شوند و برای ساخت هر کدام از آنها 4 میلیارد و 480 میلیون ریال اعتبار برآورد شده است.

وی با اشاره به این که تا پیش از این، شهرستان های فراشبند، خشت و کنار تخته، فاقد بیمارستان و مراکز درمانی مناسب بوده اند، ساخت بیمارستان های جدید در این مناطق را در راستای سیاست های محرومیت زدایی دولت برشمرد.

دیهیمی خاطرنشان ساخت: مدت زمان تکمیل عملیات اجرایی این بیمارستان ها حدود 2 سال در نظر گرفته شده بود که با توجه به روند فعلی عملیات، این امیدواری وجود دارد که طرح های مذکور در مدت یک سال به بهره برداری برسد.

وی در پایان ساخت 2 مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی در سده اقلید و خفر را به عنوان دیگر برنامه های در دست اجرا از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان فارس اعلام کرد و گفت: مطالعات این 2 طرح مراحل نهایی خود را می گذراند و کلنگ ساخت این مراکز به زودی به زمین زده خواهد شد.