آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۶
اخبار کشور
۱۴

زاکانی در گفت وگو با خبرنگار کیهان: هیچ کدام از لیست هایی که به نام اصولگرایان منتشر می شود صحت ندارد

عضو شورای 11 نفره جبهه متحد اصولگرایان گفت: هیچ کدام از لیست هایی که به نام این شورا در سایت ها منتشر می شود صحت ندارد.

علیرضا زاکانی در گفت وگو با خبرنگار کیهان افزود: تا به امروز راجع به هیچ یک از افراد داوطلب نامزدی مجلس هشتم در شورای جبهه متحد اصولگرایان بحثی نشده است مگر در مورد عده انگشت شماری که نیاز به استعفا داشتند.

وی افزود: البته در جلسات این شورا ملاک های اساسی درحوزه صلاحیت های فردی، کارآمدی و مقبولیت اجتماعی احصاء شده است و راه را برای بررسی افراد جهت انتخاب بهترین نامزدهای اصولگرایان برای دوره هشتم مجلس هموار کرده است.

زاکانی تصریح کرد: بی شک حرکت در مسیر ارزش محوری و توجه به کارآمدی از جمله صلاحیت های فردی نامزدها خواهد بود که مورد دقت قرار می گیرد. همچنین مقبولیت اجتماعی و پذیرش عمومی از دیگر ویژگی هایی است که باید به آنها توجه کرد و همه این ویژگی ها امکانی را فراهم می کند که نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم در مسیر خدمت گذاری به مردم حرکت پرشتاب تری از مجلس هفتم را بپیمایند.

وی درباره برخی گمانه ها مبنی بر بروز اختلاف در میان اصولگراها و ایجاد یک مثلث سه ضلعی با حضور لاریجانی، قالیباف و رضایی گفت: آقای لاریجانی که یکی از افرادی بوده که از مقدمات شکل گیری جبهه متحد اصولگرایان حضور فعال داشته و شدیدا هم شکل گیری حرکتی به نام سه ضلع مذکور را نفی کرده است. آقای قالیباف نیز در تماسی که بنده با ایشان داشتم وجود چنین حرکتی را در مقابل جبهه متحد اصولگرایان رد کردند. در مورد آقای رضایی هم ما تلاش می نماییم با توسعه دایره فعالیت جبهه حضور ایشان و سایر عزیزان را در همین جبهه شاهد باشیم. بنابراین در کل وجود چنین سه ضلعی صحت ندارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه همه اصولگرایان با یکپارچگی و وحدت خود اکثریت مجلس هشتم را از آن خود خواهند کرد، گفت: به نظر می رسد هرچقدر وحدت اصولگرایان انسجام بهتری پیدا می کند جوسازی ها نیز برای ضربه به این روند انسجام شدت بیشتری می یابد.