آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۷
اخبار اقتصادی
۴

با سرمایه گذاری 960 میلیارد تومانی شرکت های داخلی پالایشگاه های لاوان و اصفهان را توسعه می دهند

احداث واحدهای تحت لیسانس و سرویسهای جانبی طرح جامع بهبود فرایند و بهینه سازی ظرفیت پالایشگاه لاوان برای افزایش تولید بنزین و گازوئیل به پیمانکاران ایرانی که از طریق مناقصه برنده شده اند، واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ما میزان سرمایه گذاری این قرارداد 86 میلیارد تومان و 166 میلیون یورو است (مجموعا 216 میلیارد تومان) که با انجام آن تولید فرآورده های پالایشگاه لاوان از 30 هزار بشکه فعلی به 50 هزار بشکه در روز افزایش می یابد و 20 هزار بشکه میعانات گازی نیز تولید خواهد شد.

براساس این قرارداد شرکت بین المللی پیمانکاری عمومی ایران متعهد شده است در مدت 26 ماه واحدهای سرویس های جانبی پالایشگاه لاوان را احداث کند تا تولید بنزین در این پالایشگاه 2 میلیون لیتر و تولید نفت گاز 500 هزار لیتر در روز افزایش یابد.

همچنین در قرارداد دیگری در این چارچوب با شرکت مهندسین مشاور بینا طرح جامع بهبود فرایند و بهینه سازی ظرفیت پالایشگاه لاوان در مدت 30 ماه اجرا می شود.

این قرارداد بین شرکت پالایش نفت لاوان و دو شرکت بین المللی پیمانکاری عمومی ایران و مهندسین مشاور «بینا» در حضور محمدرضا نعمت زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به امضاء رسید.

طرح توسعه پالایشگاه اصفهان

قرارداد بخش سوم طرح توسعه پالایشگاه اصفهان میان مسئولان شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و گروه مپنا به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ما با اجرای بخش سوم طرح توسعه پالایشگاه اصفهان ظرفیت تولید بنزین از 8 میلیون لیتر کنونی به 20 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

طرح توسعه پالایشگاه اصفهان دارای 6 بخش است که قرارداد 4 بخش امضا شده است.

مدت اجرای قرارداد بخش سوم طرح توسعه پالایشگاه اصفهان 34 ماه و ارزش قرارداد 750 میلیارد تومان اعم از ارزی و ریالی است.