آرشیو دوشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۴۸۷
برش های کوتاه
۹

یونیفورم برای رانندگان تاکسی

گروه ترجمه: مقامات مالزیایی به رانندگان تاکسی این کشور هشدار دادند در صورتی که یونیفورم بر تن نکنند و لباس نامناسبی پوشیده باشند جریمه خواهند شد.

لباس مناسبی که توسط اداره تاکسیرانی اعلام شده به این شرح است: پیراهن مردانه سفیدی که پایین آن داخل شلوار گذاشته شود (تی شرت ممنوع است) شلوار باید به رنگ تیره باشد و پوشیدن صندل ممنوع است. کفش باید چرمی و بنددار باشد. مارکیمن کوبیران مدیر اداره حمل و نقل مالزی می گوید: «شاید این مساله به نظر مهم نرسد، اما عملا نشان دهنده حرفه و صنف رانندگان است.»

وی به آسوشیتدپرس گفت رانندگانی که لباس مناسب بر تن نکنند تا 87 دلار جریمه خواهند شد. اما ریچارد لئو دبیر انجمن رانندگان تاکسی مالزی معتقد است مبلغ جریمه برای رانندگانی که درآمد روزانه آنها برابر 20 دلار در روز است بیش از حد زیاد است. لئو می گوید یکی از دوستان راننده او هفته گذشته به دلیل پوشیدن شلوار جین 87 دلار جریمه شد: «این مبلغ خیلی زیاد است. دوست من بسیار مرتب لباس پوشیده بود و تنها به خاطر شلوار جین 87 دلار جریمه شد در حالی که مسافر او حتی نمی توانست از روی صندلی عقب شلوار راننده را ببیند.» وی می گوید: «این تصمیم اداره حمل و نقل برای رانندگان بسیار ناراحت کننده است و منطقی پشت آن وجود ندارد.»