آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۹۸
اخبار کشور
۱۴

دومین هم اندیشی انسجام اسلامی، چالش ها و راهکارها در تهران برگزار می شود

دومین هم اندیشی علما و فرهیختگان شیعه و سنی با عنوان «انسجام اسلامی، چالشها و راهکارها» آبان ماه امسال در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ما حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی عصر دیروز در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با میهمانان اولین همایش بر انسجام وحدت اسلامی تاکید کردند وامسال را نیز به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری کردند.

وی افزود: باتوجه به چهلمین سال اشغال قدس شریف و موضوع فلسطین، «قدس رمز وحدت اسلامی» به عنوان شعار این همایش انتخاب شده است.

محمدی عراقی هدف از برگزاری این هم اندیشی را برداشتن گامهای عملی برای وحدت و انسجام اسلامی دانست و افزود: در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش نویس منشور و میثاق وحدت اسلامی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تدوین و توزیع شده است.

یادآوری می شود:این همایش در روزهای اول و دوم آبانماه امسال با شرکت بیش از 400نفر از اندیشمندان سنی و شیعه داخلی و 30کشور خارجی در تهران برگزار خواهد شد.

محمدجواد وزیری فرد، دبیر علمی همایش نیز در این نشست گفت: سمت و سوی راهبردی و عملی شدن اتحاد و انسجام اسلامی و استمرار و دائمی بودن آن موردنظر ماست. به همین جهت دبیرخانه دائمی برای این کار پیش بینی شده است. در این نشست، عبدالرزاق رهبر امام جمعه اهل سنت آق قلای استان گلستان و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز و شیخ عبدالبائس قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس درخصوص اهمیت وحدت اسلامی سخنرانی کردند.