آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۹۸
اخبار ورزشی
۱۳

33 بازیکن نامزد دریافت توپ طلای فوتبال آسیا نکونام و سیدصالحی نمایندگان ایران در جمع بهترین ها

جواد نکونام و سیدمهدی سیدصالحی از ایران به عنوان نامزدهای دریافت عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا در سال 2007 انتخاب شدند.

در لیست سی و سه نفره نامزدهای دریافت عنوان بهترین بازیکن سال 2007 آسیا نام جواد نکونام و سیدمهدی سیدصالحی از ایران دیده می شود. نکونام در طول رقابت های جام ملت های آسیا یکی از بهترین های ایران بود و در دو بازی ایران در مرحله مقدماتی به عنوان بازیکن برتر میدان انتخاب شد.

سید صالحی نیز با سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا بازی های درخشانی را به نمایش گذاشت و با به ثمر رساندن 5 گل و 4 پاس گل نقش مهمی در صعود تیم سپاهان به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ایفا کرد.

همچنین یونس محمود کاپیتان تیم ملی عراق که موفق شد با این تیم قهرمان جام ملت های آسیا شود مهم ترین گزینه برای دریافت توپ طلای آسیاست. یاسر القحطانی مهاجم عربستان، یاسوهیتواندو بازیکن میانی تیم ملی ژاپن ولی وون جائه دروازه بان تیم ملی کره جنوبی دیگر گزینه های نامدار این فهرست هستند.

مراسم اهدای جوایز بهترین های سال 2007 آسیا هفتم آذر (28 نوامبر) در هور درون پاویلیون سیدنی استرالیا برگزار خواهد شد و نام بازیکن سال آسیا در همان شب اعلام خواهد شد. ملاک AFC برای نامزد کردن بازیکنان کسب حداقل چهل امتیاز از رقابت هایی است که زیر نظر AFC و فیفا برگزار شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است به دلیل این که تا آذرماه رقابت های دیگری نیز برگزار می شود احتمال تغییر در امتیاز بازیکنان وجود دارد.

در فهرست اعلام شده از سوی AFC پنج بازیکن از عراق، چهار بازیکن از ژاپن، سه بازیکن از عربستان، دو بازیکن از کره جنوبی، ازبکستان، تایلند، کویت، ویتنام، ایران، عمان و سوریه به همراه یک بازیکن از امارات، استرالیا، بحرین، ازبکستان، کره شمالی، تاجیکستان و چین حضور دارند.