آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۹۸
شهرستان ها
۱۱

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مشهد می تواند به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود

مشهد با توجه به قابلیت های بالای تاریخی و فرهنگی و نیز حضور سالانه بیش از 51میلیون زائر در این شهر، می تواند به قطب فرهنگ کشور تبدیل شود.

محمدحسین نیرومند، مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: برای رسیدن به این قابلیت و استفاده از آن می بایستی همه نهادها و متولیان فرهنگی با یک برنامه مدون در این مسیر قدم بردارند و فعالیت های فرهنگی فقط معطوف و محدود به چند اداره و یا سازمان نشود و همه دستگاه های فرهنگی در آن نقش داشته باشند.

دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان و شاعران کشور، در ادامه با اشاره به بیانات اخیر رهبری انقلاب در جمع اعضای هیات دولت گفت: عمده مشکلات اساسی ما در بخش فرهنگ در موضوع طرح شده از سوی رهبری نهفته است و تاکید ایشان بر رفع مظلومیت های فرهنگی است که در تمام کشور وجود دارد اما به نظر من با توجه به قابلیت های مشهد این مظلومیت ها در این شهر نمود بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: می بایستی بافت مدیران و متولیان فرهنگ در مشهد به یکدستی و متعاقب آن عزمی راسخ برای بهبود وضعیت برسد چرا که نوع فعالیت های انجام شده در عرصه فرهنگ و هنر نسبت مستقیمی دارد با نیروها و افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند و هرچه این بافت قوی تر و منسجم تر باشد متعاقبا نوع فعالیت های انجام شده تاثیرگذارتر خواهد بود.

این هنرمند مشهدی با اشاره به تعیین اولویت ها در فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی باید دو کار انجام شود، در ابتدا باید فعالیتهای فرهنگی در راستای همگانی کردن هنر انجام شود و در مرحله بعدی زمینه هایی را فراهم کنیم تا توان شناسایی کیفیت ها به وجود آید و این کیفیت است که در درجه ی اول اهمیت قرار دارد و همواره به عنوان یک اصل انکارناپذیر در تولید آثار هنری و انجام فعالیت های فرهنگی مطرح است.