آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۹۸
حوادث
۱۵

طراحی و ساخت هواپیمای مینیاتوری در اصفهان

هواپیمای مینیاتوری یا میکروهواپیما به وزن 500گرم و قد 50سانتی متر توسط اعضای تیم هوا فضای دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

محمود اشرفی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و سرپرست تیم در این باره گفت: طراحی و ساخت این هواپیما امسال با حدود 260 میلیون ریال هزینه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

وی با اشاره به اعزام اعضای تیم هوافضای دانشگاه صنعتی اصفهان به کشور فرانسه به عنوان نخستین تیم از خاورمیانه اظهار داشت: در این مسابقات که با حضور 33 تیم از 16 کشور پیشرفته طی روزهای 17 لغایت 23 سپتامبر (26 تا 31 شهریور) در شهر تولوس فرانسه برگزاری می شود، 9دانشجوی پسر، 3 دانشجوی دختر، دو عضو هیئت علمی دانشگاه و یک خلبان به نمایندگی از ایران شرکت می کنند.

اشرفی زاده درباره ساخت و حضور تیم ایران در مسابقات جهانی فرانسه به خبرنگار ما گفت:این هواپیما توسط 12 نفر از دانشجویان، 2 نفر از دکترها و یک خلبان دانشکده مکانیک و برق دانشگاه صنعتی طراحی و ساخته شده است که بخشی از هزینه آن را دانشگاه و بقیه توسط خود اعضا پرداخت شده است.

وی افزود: همه ساله این مسابقات در یکی از کشورهای پیشرفته دنیا برگزار می شود که تیم ایران برای نخستین بار عازم این مسابقات مهم می شود.