آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۹۸
حوادث
۱۵

براساس اطلاعیه نیروی انتظامی آنها که عذر شرعی دارند تظاهر به روزه خواری نکنند

نیروی انتظامی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان با صدور اطلاعیه ای از افرادی که به دلیل عذر شرعی قادر به گرفتن روزه نیستند به جد درخواست کرد ازهرگونه اعمال و رفتاری که دلالت بر تظاهر به روزه خواری دارد، پرهیز کرده و با رعایت موازین و مقررات شرعی و قانونی به حقوق سایر هموطنان احترام بگذارند.

همچنین در این اطلاعیه، نیروی انتظامی بر توجه متصدیان واحدهای صنفی به رعایت موارد قانونی تاکید و اعلام کرده است:

-مراکز پذیرایی بین راهی و یا مستقر در فرودگاه و ترمینال های مسافربری که قصد ارایه خدمات در طول روز را دارند، می بایست مجوز لازم را از مبادی ذیربط اخذ کنند.

-مراکز پذیرایی ازقبیل رستوران ها، کافی شاپ ها و... که داخل مراکز اقامتی مشغول فعالیت هستند باید صرفا از مسافران مقیم این مراکز با پوشش مناسب پذیرایی کنند.

-مراکز پذیرایی مستقر داخل شهرها به هیچ وجه حق فعالیت در طول روز (اذان صبح تا اذان مغرب) را نداشته و درصورت مشاهده تخلف برابر مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

-واحدهای مجاز به فعالیت باید نسبت به استتار نمای خارجی مکان در حد متعارف اقدام کرده، به شکلی که نمای درونی آنها از بیرون قابل رؤیت نباشد.

این نیرو همچنین ابراز امیدواری کرده است که شهروندان امسال نیز همچون سال های پیش با رعایت هرچه بیشتر حرمت ماه مبارک رمضان و حفظ نظم و امنیت هنگام حضور در آیین نامه های مذهبی، ضمن همکاری مداوم و مؤثر با ماموران نیروی انتظامی، آرامش، امنیت اجتماعی و کاهش تخلفات را رقم زنند.