آرشیو شنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۳۷
صفحه آخر
۲۴

دعوت از 100 میهمان خارجی به جشنواره سینما حقیقت

برگزارکنندگان نخستین جشنواره بین المللی مستند ایران در تلاش برای تاکید بر وجه جهانی جشنواره تاکنون از 100 میهمان خارجی برای شرکت در آن دعوت کرده اند.

به گزارش مهر، در جشنواره سینما حقیقت قرار است شماری از فیلم های مستند برجسته جهان محصول سال های 2005 و 2006 در قالب بخش نمایش های ویژه ارائه شوند.میهمانان خارجی جشنواره نیز از میان فیلمسازان، مدیران جشنواره های خارجی و شماری از شرکت های خریدار و فروشنده فیلم هستند.

همچنین بخش های «چشم انداز سینمای سوریه»، «دو همسایه: عراق و افغانستان»، «مولانا»، «شمال و جنوب»، «60- و 60+»، «شرق و هویت» و «مرور آثار جشنواره آمستردام و هات داگز» جزو بخش هایی هستند که تعدادی فیلم را از کشورهای مختلف به نمایش درخواهند آورد.این آثار جدا از فیلم هایی هستند که در بخش مسابقه پذیرفته می شوند.

برای بازار بین المللی فیلم های مستند نیز تعدادی شرکت کننده خارجی دعوت شده اند که به صورت ویدیو لایبرری به تماشای آثار می نشینند.یعنی در قسمت بازار امکان گفت و گوی میهمانان خارجی فراهم شده و آنها می توانند آثار مختلف مستند را که برای فروش ارائه شده در باکس های مشخص تماشا کنند و در صورت توافق نهایی برای بستن قرارداد اقدام کنند.