آرشیو یکشنبه ۱ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۰۶
اخبار کشور
۱۴

اخبار کوتاه دینی و قرآنی

تجلیل از خادمان قرآن در نیمه رمضان

مراسم تجلیل از خادمان قرآن پانزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز ولادت حضرت مجتبی(ع) با حضور رئیس جمهور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.

مدیر بخش و کمیته خادمان و فعالان قرآنی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: برگزیدگان در سه درجه خادمان قرآن، فعالان ممتاز قرآنی و فعالان برگزیده قرآنی در سطح ملی در نیمه رمضان با حضور رئیس جمهور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم انتخاب می شوند.

دولتی گفت: حوزه های کاری فعالان قرآن به هفت حوزه پژوهش های قرآنی، آموزش قرآنی، فعالیت های هنری قرآنی، چاپ و نشر قرآن، نرم افزار و اطلاع رسانی قرآنی، مدیریت امور قرآنی و حوزه تبلیغ و ترویج قرآنی تقسیم می شود که 21 نفر از این گروه ها به عنوان فعالان قرآنی برتر انتخاب می شوند.

وی درباره نظارت داوران برای انتخاب خادمان برتر قرآنی تصریح کرد: بیش از 70 داور همزمان در تهران، قم، مشهد و اصفهان کارشان را از یک ماه گذشته آغاز کرده و تا قبل از نیمه ماه رمضان این نظارت ادامه دارد. پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن تا 26 ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقمندان قرآن است.

برگزاری مراسم ویژه در 600 نقطه از اماکن متبرکه تهران

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران امسال در اجرای طرح واقفین خیراندیش و ترویج سنت حسنه وقف در بیش از 600 نقطه از اماکن متبرکه امام زاده ها، مساجد، حسینیه و تکایا، مراسم انس با قرآن، سخنرانی، تفسیر و اطعام روزه داران برگزار می کند.

براساس این گزارش، برگزاری آموزش روخوانی، روانخوانی، مفاهیم، ترجمه، تجوید و قرائت قرآن از جمله برنامه های فرهنگی و مذهبی این اداره کل است که این طرح با تفسیر های موضوعی هر روز و با استفاده از مفسرین توانا اجرا می شود.

اطعام از طریق کمیته امداد و بهزیستی در تکریم ایتام، مستمندان و یتیمان از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران است.