آرشیو پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۵۳
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

گرگان - نمایشگاه آثار قرآنی در نگارخانه سوره حوزه هنری استان گلستان تا 15 مهرماه امسال در محل حوزه هنری استان گلستان برپا است. در این نمایشگاه بیش از 40 اثر هنرمندان گلستانی در زمینه نگارگری، تذهیب، نگارش قرآن کریم با خطوط مختلف کوفی و نیز نخستین خطی که قرآن کریم با آن نگارش شده با تکنیک گواش و آبرنگ ارائه شده است. تمامی آثار ارائه شده در این نمایشگاه برگرفته از قرآن کریم و داستان های آن بوده که به شکلی زیبا ارائه و برای بازدیدکنندگان جذابیت دارد.

اراک ششمین نمایشگاه قرآن کریم استان مرکزی در فرهنگسرای آیینه اراک گشایش یافت. دراین نمایشگاه 10 روزه، 50 غرفه از فعالیت ها، توانمندی ها و آثار قرآنی مراکز و نهادهای دولتی و مردمی به نمایش گذاشته شده است. خطوط قرآنی، آیینه کاری، منبت، کاردستی های قرآنی، قصه گویی، مسابقات نقاشی، انیمیشن و نرم افزارهای قرآنی، عکس، خوشنویسی، شعر،تابلو فرش، کتیبه های مسی، رودوزی سنتی، قلمزنی، تذهیب و نگارگری و خوشنویسی کتیبه از جمله آثار ارائه شده در این نمایشگاه است. سخنرانی قرآنی، حضور تازه مسلمانان در نمایشگاه، تجلیل از خادمان قرآن کریم و اجرای طرح نغمه های آسمانی به صورت پیام کوتاه از مهم ترین برنامه های جنبی این نمایشگاه است. این نمایشگاه به همت انجمن قرآن و نهج البلاغه و اداره کل ارشاداسلامی استان مرکزی برپا شده تا 14 مهرماه جاری از ساعت 9 صبح تا 20 عصر برای بازدید علاقه مندان برپا است.

زاهدان - هشتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی زاهدان گشایش یافت. هشتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم با 800 مترمربع فضای داخلی در بیش از 40 غرفه برپا شده است.در این نمایشگاه، 38 انتشاراتی از استان های قم، خراسان رضوی، اصفهان و تهران، بیش از 6 هزار عنوان کتاب و نرم افزار قرآنی ارائه کرده اند. از مجموع 40 غرفه، 31 غرفه مربوط به ناشران بوده و بقیه در اختیار دستگاه های اجرایی و مؤسسه های مذهبی و قرآنی سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. برگزاری کارگاه ایده پردازی قرآنی، کارگاه معرق، نقاشی و نیز نمایش های عروسکی با مضمون های قرآن، برخی از فعالیت های فرهنگی، هنری هشتمین نمایشگاه قرآن کریم در زاهدان است. این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی زاهدان برپاست.