آرشیو دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۵۶
داخلی
۵

تحقیقات گسترده برای دستگیری عاملان ترور یک روحانی در خاش

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور درباره حادثه ترور مهدی توکلی، یک روحانی که همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) در شهرستان خاش به شهادت رسید،گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی کشور تحقیقات را برای دستگیری عوامل این ترور در شهرستان خاش آغاز کرده اند و تا حصول نتیجه این مساله پیگیری می شود. حجت الاسلام والمسلمین موسی پور در گفت وگو با صدا و سیما افزود: این حادثه تروریستی به دست گروه های تروریستی دست نشانده دستگاه جاسوسی آمریکا با هدف تفرقه افکنی میان مسلمانان و تحت تاثیر قرار دادن پیروزی های ایران در عرصه های بین المللی رخ داده است که البته این گونه تلاش ها نتیجه ای برای آنها نخواهد داشت.

اختصاص 2 میلیارد ریال برای بازسازی بیت امام خمینی(ره)

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور گفت: هیات دولت با موافقت به پیشنهاد وزارت کشور، مبلغ 2 میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی بیت حضرت امام خمینی(ره) اختصاص داد. به گزارش ایرنا، موسی پور گفت: با مصوبه هیات وزیران، این مبلغ که با هدف حفظ سرمایه های تاریخی و معنوی اختصاص یافته برای مرمت و بازسازی بیت تاریخی و معنوی امام (ره) هزینه خواهد شد.

تغییر نام معاونت اجتماعی و امور شوراهای وزارت کشور

موسی پور همچنین اعلام کرد: معاونت اجتماعی و امور شوراهای وزارت کشور به معاونت اجتماعی، فرهنگی و امور شورا ها تغییر نام داد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشوردر گفت و گو با مهر، افزود: با عنایت و اهمیت به مسائل فرهنگی و نقش فرهنگ در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی، اداره امور فرهنگی زیرمجموعه معاونت شورا ها و امور اجتماعی وزارت کشور خواهد شد. وی افزود: بر این اساس و در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مقوله فرهنگ، این دفتر وظیفه سنگین و پیگیری امور فرهنگی وزارت کشور را برعهده خواهد گرفت.