آرشیو دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۵۶
اجتماعی
۴

معاون عمرانی آموزش و پرورش: انبوه سازان 1000میلیارد تومان به آموزش و پرورش بدهکارند

گروه اجتماعی- بدهکاری انبوه سازان به آموزش و پرورش برای ساخت مدارس لازم الاحداث در استان تهران به 1000میلیارد تومان می رسد.

«حبیب الله بوربور» معاون عمرانی آموزش و پرورش در گفت و گو با «ایسنا» با اعلام این مطلب گفت: دونوبته باقی ماندن مدارس، افزایش تردد از حاشیه به داخل شهرها و طی کردن مسیر طولانی توسط دانش آموزان برای رسیدن به مدارس داخل شهر و افزایش تراکم دانش آموزان در مدارس را از عوارض جدی فرار انبوه سازان از ساخت مدرسه است.

بوربور تصریح کرد: آموزش و پرورش می تواند از انبوه سازان به دلیل نساختن مدرسه به ازای ساخت 200 واحد مسکونی شکایت کند که در این صورت طبق قانون خارج از نوبت به این شکایت ها رسیدگی می شود که علاوه بر ملزم شدن به پرداخت 25 درصد جریمه از سوی دستگاه قضایی به ساخت مدرسه نیز موظف می شوند.

محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به اشکالات موجود در قانون ساخت مدرسه به ازای 200 واحد مسکونی افزود: اگر دراین قانون، ساخت مدرسه و درنظر گرفتن سهمی برای فضای آموزشی، به ازای ساخت 200 واحدمسکونی، براساس متراژ زیربنا الزامی می شد، دیگر انبوه سازان، راه فراری از ساخت مدرسه مثلا به ازای ساخت 199 واحد مسکونی نداشتند و کسانی که حتی 50 یا 100 واحد مسکونی نیز ساخته اند، ملزم به تامین فضای آموزشی و پرورشی ساکنان این واحدها می شدند.

وی با بیان این که ساخت مدارس لازم الاحداث توسط انبوه سازان آنچنان که باید توسط آموزش و پرورش در سال های گذشته پیگیری نشده بود، عنوان کرد: از زمان آغاز پیگیری اجرای این قانون توسط رئیسان سازمان های آموزش و پرورش سراسر کشور و با حمایت استانداران ودستگاه قضایی، آموزش و پرورش به نتایج مطلوبی در این زمینه رسیده است که یکی از آن ها، واگذاری 100 هزار مترمربع زمین و اختصاص 17 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت 16 مدرسه در شهرستان های تهران با توجه به محرومیت این مناطق از نظر فضای آموزشی است.

فرشیدی تاکید کرد: اگرمجلس شورای اسلامی، الزامی شدن ساخت مدرسه به ازای متراژ زیربنا را تصویب کند، مشکل کمبود مدارس و دو نوبته بودن بسیاری از آن ها تا حد قابل توجهی برطرف می شود.

وی همچنین اعلام کرد: تلاش می کنیم با انبوه سازان درمورد مدارسی که به دلیل فرار از ساخت به آموزش و پرورش بدهکارند، وارد مذاکره شویم و قوه قضائیه هم حمایت خود را از این موضوع اعلام کرده است.