آرشیو پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۶، شماره ۵۷۵
صفحه اول
۱

مستاجران کم درآمد با ارایه سفته تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند

ایرنا-با تصویب هیات وزیران، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مستاجران کم درآمد در قبال اخذ سفته عندالمطالبه به تعهد متقاضی و به ضمانت یک کارمند رسمی صورت می گیرد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، به پیشنهاد وزارت رفاه و تامین اجتماعی و باتصویب هیات وزیران، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به معرفی شدگان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قبال اخذ سفته عندالمطالبه به تعهد متقاضی و به ضمانت یک کارمند رسمی (با ارایه گواهی اشتغال به کار) یا یک نفر کاسب دارای جواز کسب یا بنیاد یاد شده یا ضامن مورد قبول شعبه ذی ربط صورت می گیرد. براساس این مصوبه اخذ ضمانت در قبال اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مستاجران کم درآمد به عنوان تبصره به ماده 17 آیین نامه اعطای تسهیلات مسکن و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اضافه شده است.

براساس ماده 17 آیین نامه مبلغ قرض الحسنه اعطایی متناسب با مساحت و نوع مسکن و حداکثر 30 میلیون ریال است که با معرفی و تضمین سازمان ها و نهادهای مزبور در ماده 166) جهت پرداخت ودیعه به متقاضیان اعطا می شود.

متقاضیان دریافت قرض الحسنه اجاره در شهرهای بزرگ باید در زمان معرفی و به تایید نهاد معرف از حداقل 10 سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا برخوردار باشند.

این مصوبه از سوی پرویز داوودی، معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.