آرشیو پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۶، شماره ۵۷۵
انرژی
۵
نظر سنجی

نظر سنجی از کارکنان نفت درباره وزیر آتی

الف- بر اساس یک نظرسنجی که هفته جاری در پایگاه خبری تحلیلی نفت ایران (naftnews.net) انجام شد، از میان 1017 شرکت کننده530 نفر سید علی بهشتیان و 292 نفر غلامحسین نوذری را برای تصدی مسوولیت وزارت نفت مناسب تشخیص دادند.

در این نظرسنجی از کارکنان صنعت نفت خواسته شده بود از میان هفت چهره که احتمال دارد توسط رییس جمهور به عنوان وزیر نفت به مجلس معرفی شوند، یکی را انتخاب کنند و یا به گزینه هیچ کدام رای دهند. نتیجه این نظرسنجی به قرار زیر است:

1. سید علی بهشتیان 530 رای (52 درصد آرا)

2. غلامحسین نوذری 292 رای (29 درصد آرا)

3. علی اصغر زارعی 70 رای (هفت درصد آرا)

4. سید رضا کسایی زاده 27 رای (6/2 درصد آرا)

5. علی کردان 13 رای (2/1 درصد آرا)

6. سید صادق محصولی 10 رای (9/0 درصد آرا)

7. سید پرویز فتاح 9 رای (8/0 درصد آرا)

علاوه بر این، 66 نفر (4/6 درصد آرا) نیز به هیچکدام از گزینه های فوق برای تصدی وزارت نفت رای نداده ا ند. سیدعلی بهشتیان فارغ التحصیل مهندسی مکانیک است و از ابتدای انقلاب در سمت های مهمی در نخست وزیری، شورای عالی دفاع، نهاد ریاست جمهوری و... خدمت کرده است. وی در سال 64 به معاونت اداری- مالی وزارت نفت برگزیده شد و تا کنون در بخش های مختلف وزارت نفت از جمله شرکت ملی نفت، شرکت پخش فرآورده های نفتی، پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی و... خدمت کرده است. بهشتیان هم اکنون مدیر عامل شرکت پترو ایران است. روز یکشنبه این هفته، معاون حقوقی و مجلس رییس جمهور از تصمیم دولت برای معرفی آقای غلامحسین نوذری (سرپرست فعلی وزارت نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران) به عنوان وزیر پیشنهادی نفت برای کسب رای اعتماد از مجلس خبر داد.