آرشیو پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۶، شماره ۵۷۵
جهان سیاست
۲۵

جنگ و گریز کماندوهای پاکستان و طالابان در وزیرستان شمالی

جام جم- ادامه درگیری ها در وزیرستان شمالی پاکستان بین ارتش این کشور و طالبان و افراد مسلح، اوضاع را در شهر میرعلی بحرانی تر کرده است و مردم این شهر و مناطق اطراف آن، از منطقه گریخته اند.

در این حال هم اکنون همه راه های این منطقه برای جلوگیری از خروج افراد مسلح بسته شده است. درگیری ها بین ارتش پاکستان و گروه ها و هواداران مسلح طالبان در وزیرستان شمالی پاکستان در چهار روز گذشته بیش از کشته برجای گذاشته است.

جنگنده های ارتش پاکستان سه شنبه مواضع و مخفیگاه های هواداران مسلح طالبان را در روستای ای پی نزدیک شهر میرعلی، هم مرز افغانستان بمباران کردند که در این حمله تن از طالبان کشته شدند.

شهر میرعلی و حومه آن در وزیرستان شمالی پاکستان در چهار روز گذشته صحنه یکی از شدیدترین درگیری ها بین ارتش و شبه نظامیان پاکستان با گروه های هوادار مسلح طالبان بوده است.

در این درگیری ها تاکنون تن از نظامیان پاکستانی نیز کشته شده اند. گزارش ها از زخمی شدن ده ها تن از طرفین درگیری ها خبر می دهد.

بن بست مذاکرات جنبش فتح و حماس شکسته شد

فارس- یک مقام بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تایید شکسته شدن بن بست مذاکرات جنبش های فتح و حماس گفت: «این مذاکرات به طور غیرمستقیم با میانجی گری مصر ادامه دارد.»

به گزارش روزنامه سعودی «المدینه»، مشیر المصری، نماینده حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین گفت: «هم اکنون تماس های غیرمستقیم میان این جنبش و فتح وجود دارد و قاهره میانجی گری این تماس را بر عهده گرفته است.»وی افزود: «در این تماس ها تلاش می شود راه های اعتمادسازی میان حماس و فتح مورد بررسی قرار بگیرد تا بسترهای لازم برای انجام مذاکرات جدی میان آن ها فراهم شود.»

مصری تصریح کرد: «البته فتح و حماس باید گام های لازم را در این زمینه بردارند، هر چند که فتح و حماس بر ضرورت گفت وگوهای فلسطینی- فلسطینی پیش از برگزاری نشست صلح واشنگتن تاکید کرده اند; چرا که این نشست تاثیرات زیاد بر مساله فلسطین می گذارد.»