آرشیو چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۳۱
اخبار کشور
۳

با نواخته شدن زنگ انتخابات توسط وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان چهارم ابتدایی به بعد پای صندوق های رای رفتند

با نواخته شدن زنگ انتخابات شوراهای دانش آموزی توسط وزیر آموزش و پرورش تمام دانش آموزان مقاطع مختلف به جز اول تا سوم ابتدایی، پای صندوق های رای رفتند.

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش با حضور در دبیرستان پسرانه شهید باهنر تهران ضمن به صدا در آوردن زنگ انتخابات گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی، جدی و نمونه ای کوچک از انتخابات در کشور است.

محمود فرشیدی تمام مسئولان آموزش و پرورش را به جدیت در راه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب فراخواند.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم گفت: باید از فضاهای نوبت دوم مدارس برای بازی، ورزش و انجام تکالیف برای دانش آموزان استفاده کرد.

فرشیدی تاکید کرد که باید فضایی ایجاد شود تا دانش آموزان، تکالیف خود را در مدرسه انجام بدهند.

وی ادامه داد: در زندگی آپارتمان نشینی ، فضایی برای بازی و تفریح دانش آموزان وجود ندارد و بنابر این باید از نوبت دوم مدارس برای این امر استفاده کرد.

همچنین مدیرکل امور اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش درباره انتخابات شوراهای دانش آموزی به فارس گفت: هدف، افزایش حس مسئولیت پذیری در دانش آموزان است. حسین گرایلی دانش آموز محوری را هدف دیگر برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزان عنوان کرد وافزود: مسئولیت هایی چون برگزاری بازدیدهای علمی، پرورشی، اردوها، نماز جماعت، اداره کتابخانه و مراسم صبحگاه مدارس را می توان به دانش آموزان تفویض کرد.