آرشیو چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۳۱
شهرستان ها
۱۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان: شیرابه زباله محیط زیست گیلان را آلوده می کند

شیرابه زباله عامل مهمی در آلودگی محیط زیست استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر به ازای هر تن زباله تر در گیلان بالغ بر 500 لیتر شیرابه تولید می شود.

کامران زلفی نژاد افزود: در این رابطه و با احتساب تولید روزانه بیش از 900 تن زباله در سطح روستاها و یک هزار و 500 تن زباله در شهرهای استان این میزان تولید شیرابه به نحو چشمگیری افزایش می یابد که محیط زیست را آلوده می کند.

وی با تاکید بر اینکه با اتخاد راهکارهای مناسب می توان میزان شیرابه زباله ها را به حداقل رساند گفت: این آلودگی سیال علاوه بر جاری شدن در سطح زمین و آلوده کردن آبهای جاری و ساکن قادرند حتی در خاک نفوذ و آن را نیز آلوده کند. وی با بیان اینکه شیرابه ها عمدتا از زباله های غیرقابل بازیافت که زباله تر است گفت: چنانچه مدییت درستی بر این گونه زباله ها اعمال نشود می توانند عامل مهمی در آلودگی محیط زیست باشند.

مدیرکل محیط زیست گیلان با تاکید بر سرمایه گذاری لازم برای مدیریت زباله افزود: در این باره دولت به عنوان متولی بهداشت و سلامتی جامعه می باید جایگاه مدیریت زباله در استان های ساحلی کشور از جمله گیلان، مازندران و گلستان را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.